گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه
  • امروزه به‌کاربردن کاشی مشکی در دکوراسیون آشپزخانه موردتوجه و استقبال مردم قرار گرفته است و طرف‌داران زیادی دارد ممکن است از نظر شما به‌کاربردن کاشی مشکی در آشپزخانه دلگیر و زننده باشد اما خیر، باتوجه‌به گستردگی تنوع و جنس کاشی‌های مشکی علاوه بر باکیفیت بودن کاشی‌ها زیبایی و جلوه خیلی خوبی نیز دارد و کاشی مشکی در آشپزخانه فضای آن را خاص و منحصربه‌فرد می‌کند. البته نکته مهم در انتخاب کاشی مشکی آشپزخانه ابتدا شناخت انواع متفاوت آن است که بتوانید باتوجه‌به سلیقه و سبک آشپزخانه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید در ادامه به معرفی انواع کاشی‌های مشکی آشپزخانه می‌پردازیم.

    Contents

    جنس کاشی مشکی آشپزخانه

    به‌طورکلی جنس کاشی‌های مشکی آشپزخانه به دو صورت است:۱- کاشی مشکی با رویه براق -۲- کاشی مشکی با رویه مات.

    انتخاب نوع کاشی بستگی به سلیقه و نوع دکوراسیون منزل شما دارد. در هر دو جنس کاشی مشکی امکان اعمال تغییرات جزئی مانند پرداخت آن و یا تزئینات جزئی به در خواست شما دارد تا زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما بدهد.

    جنس کاشی مشکی آشپزخانه

    استفاده از کاشی مشکی براق در آشپزخانه

    یکی از باورهای غلط در انتخاب کاشی آشپزخانه این است که اگر نور طبیعی زیادی در آشپزخانه نباشد باید از کاشی رنگ روشن استفاده کرد تا فضای آشپزخانه تاریک نشود اما این باور اشتباه است اگر آشپزخانه شما نور طبیعی زیادی ندارد از کاشی مشکی  و یا موزاییک شیشه‌ای مشکی رنگ هم می‌توانید استفاده کنید اما نکته مهم استفاده از کاشی مشکی در محیط کم‌نور این است که باید از کاشی مشکی در آشپزخانه که دارای سطح براق باشد استفاده کنید.

    کاشی مشکی در آشپزخانه با سطح براق باعث منعکس شدن نور تابیده به آن شده و فضای آشپزخانه را نیز روشن‌تر می‌کند. به دلیل براق بودن  سطح سرامیک و یا موزاییک شیشه‌ای مشکی به‌کاررفته در آشپزخانه عمل انعکاس نور اتفاق میفتد. انتخاب وسایل دکوری به رنگ طلایی، نقره‌ای و برنز  برای آشپزخانه‌ای با کاشی مشکی براق جلوه زیباتری به آن می‌بخشد.

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

    استفاده از کاشی مشکی مات در آشپزخانه

    اگر شما طرف‌دار سبک ساده در دکوراسیون  و کاشی مشکی آشپزخانه هستید بهتر است از کاشی مشکی مات استفاده کنید.

    کاشی مشکی مات در دو نوع در بازار عرضه می‌شود:۱- مات‌ترین کاشی مشکی -۲- کاشی مرمر مات مشکی.

    تفاوت آنها در میزان مات بودن آنها است اگر سبک ساده‌تری را برای دکوراسیون آشپزخانه در نظر دارید از مات‌ترین کاشی مشکی و در غیر این صورت از کاشی مرمر مشکی استفاده کنید. کاشی مرمر مشکی به علت دارابودن بافت روی آن و اندکی درخشش جلوه منحصربه‌فرد و خاصی به آشپزخانه می‌دهد اما درخشش کاشی مرمر مات به‌اندازه درخشش کاشی مشکی براق نیست و به همین علت کاشی مات نامیده شده است.

    یکی از مزیت‌های کاشی مشکی مات این است که آلودگی‌ها را کمتر نشان می‌دهد. بهتر است برای نصب کاشی مشکی نیز از دوغاب مشکی در بین آنها استفاده کنید زیرا زیبایی بیشتری به آشپزخانه می‌بخشد.

    کاشی مشکی مات در آشپزخانه

    انواع کاشی مشکی

    اشکال کاشی آشپزخانه در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه  تأثیر به سزایی دارد به همین علت در طرح‌های مختلف از جمله: شکل مستطیل، شکل دایره، شکل شش‌ضلعی، شکل مربع در بازار عرضه می‌شود. کاشی مشکی عربی نیز در انواع اشکال و طرح‌های متنوع در بازار عرضه می‌شود که برای چیدمان دکوراسیون عراقی و مراکشی استفاده می‌شود.

    کاربرد کاشی مشکی در آشپزخانه

    ۱.کاشی دیوار پشت سینک و دیوار پشت گاز (بک اسپلش)

    در ساختمان‌سازی به سبک قدیمی تنها قسمتی از آشپزخانه که کاشی‌کاری انجام می‌دادند پشت دیوار سینک و پشت دیوار گاز بوده اما امروزه با تلفیق سبک جدید و قدیم یعنی استفاده از کاشی سفید و مشکی اقدام به کاشی‌کاری بک اسپلش می‌کنند. البته کاشی‌کاری بنا به سلیقه و دکوراسیون منزل شما توسط تیم دکورساز قابل تغییر است.

    امروزه یکی از تزئینات مدرن بک اسپلش آشپزخانه‌ها طراحی کاشی‌ها به‌صورت هفت و هشتی و یا شاه‌ماهی است که ظاهری زیبا را به وجود میاورد. استفاده از دوغاب روشن برای بین کاشی‌ها نیز ظاهر زیبایی به آشپزخانه می‌دهد اما استفاده از رنگ خاکستری مایل به بژ روشن  برای دوغاب بین کاشی نیز انتخاب خوبی است یکی از مزیت‌های این رنک این است که با هر مدل و رنگ کاشی ترکیب خوبی ایجاد می‌کند و علاوه بر زیبایی، ظاهر مدرنی به آشپزخانه می‌دهد.

    یکی از بهترین روش چیدمان کاشی‌های بک اسپلش چیدمان عمودی است. چیدمان عمودی باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌شود و همچنین استفاده از کاشی مشکی براق و درخشنده به‌صورت عمودی جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. به طور معمول کاشی‌ها به‌صورت افقی در بک اسپلش به کار می‌رود اما به‌کاربردن کاشی به‌صورت عمودی باعث تغییر فضای آشپزخانه شده و حس بهتری به شما منتقل می‌کند.

    کاشی مشکی

    ۲. استفاده از موزاییک مرمر نما

    موزاییک مرمر نما یکی دیگر از موارد استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه است که می‌توان بر روی میز پیشخوان آشپزخانه‌ها به کاربرد اما به دلیل دست‌سازبودن این موزاییک‌های مرمر نما باید در نگهداری و نظافت دقت لازم را داشته باشد. موزاییک مرمر نما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف باتوجه‌به سلیقه و دکوراسیون منزل شما ساخته می‌شود به همین دلیل طراحی منحصربه‌فردی خواهد داشت.

    ۳. کاشی مشکی برای دیوار آشپزخانه

    اگر تصمیم دارید تمام دیوارهای آشپزخانه را کاشی کنید پیشنهاد می‌شود از کاشی تک‌رنگ و ساده استفاده کنید زیرا کاشی تک‌رنگ و ساده فضای آشپزخانه را بهتر و زیباتر جلوه می‌دهد و برای چیدمان و دکوراسیون نیز به طور راحت می‌توان اجزا و وسایل آشپزخانه را با هم هماهنگ کرد. یکی دیگر از راه‌های زیبا جلوه‌دادن کاشی مشکی در آشپزخانه ترکیب آن با یک رنگ دیگر است که می‌تواند استفاده از این رنگ در استفاده از کاشی باشد یا استفاده از کابینت رنگ دیگر باشد تا زیبایی بیشتری به آشپزخانه بدهد.

    کاشی مشکی دیوار آشپزخانه

    ۴. به‌کاربردن کاشی مشکی برای کف آشپزخانه

    یکی دیگر از روش‌های استفاده از کاشی مشکی استفاده آن در کف آشپزخانه است. به‌کاربردن کاشی مشکی در آشپزخانه همراه با دوغاب همرنگ خود باعث کمتر دیده‌شدن آلودگی‌ها در کف آشپزخانه شده و جلوه مدرنی به آشپزخانه خواهد داد. کاشی مشکی کف آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با دکوراسیون منزل شما به کار می‌رود.

    برای ایجاد نمای به‌روز و مدرن بهتر است از کاشی‌های مشکی در کف آشپزخانه به‌صورت زیگزاگی، هفت و هشتی، طرح الماس، لوزی و یا مربع شکل به کار ببرید و اگر تمایلی به‌ظاهر مدرن ندارید کاشی‌های مشکی را به همان صورت قدیمی مانند کاشی‌های مشکی کوچک که کمی درخشندگی دارند استفاده کنید.

    بعضی از مردم بر این باورند که استفاده از کاشی مشکی برای کف آشپزخانه انتخاب درستی نیست، این فکر اشتباه است زیرا استفاده کاشی مشکی برای کف آشپزخانه هیچگاه از مد نمی‌افتد و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد حتی می‌توان برای ایجاد فضای رستیک در آشپزخانه از کاشی‌های تخته‌سنگ و چوب نیز برای کف آشپزخانه به کاربرد.

    کاشی مشکی برای کف آشپزخانه

    جمع‌بندی

    به‌طورکلی می‌توان نتیجه گرفت استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه نمای زیبا و مدرن‌تری به آشپزخانه می‌دهد و علاوه بر تصور قدیمی که باعث کم‌نورتر شدن آشپزخانه می‌شود با انتخاب درست کاشی علاوه بر نور بیشتر در آشپزخانه از جلوه بهتری بهره‌مند خواهید شد. استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه هم می‌تواند برای قسمت بک اسپلش (دیوار پشت سینک و دیوار پشت گاز)،تمامی دیوارهای آشپزخانه، کف آشپزخانه باشد که انتخاب طرح و نوع آنها باتوجه‌به سلیقه و دکوراسیون منزل شما انتخاب و نصب می‌شود.

    اگر برای انتخاب مدل و طرح کاشی مشکی آشپزخانه دچار سردرگمی هستید طرح‌ها و مدل‌های موردنظر خود را در قسمت کامنت نوشته تا تیم دکورساز به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی شما را برای انتخاب خوب و عالی راهنمایی کنند.

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس