گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

۵ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون مغازه موبایل

۵ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون مغازه موبایل
  • دکوراسیون مغازه موبایل باید به چه شکل باشد تا مشتری‌های بیشتری را به داخل مغازه جذب کند؟ چه‌طور می‌توان از طریق طراحی دکوراسیون مغازه، فروش را افزایش داد؟ همان­طور که قبلاً هم گفته شد ‌به‌منظور جذب مشتری به داخل مغازه می‌بایست به یک‌سری از اصول، بایدونبایدهای قوانین دکوراسیون توجه داشت. دکورساز تمامی نکات مربوط به طراحی فروشگاه موبایل لوکس را برایتان فراهم خواهد کرد. در واقع ما باید از تکنیک‌هایی استفاده کنیم تا بتوانیم مشتری را مدت‌زمان طولانی‌تری در مغازه خود نگه داریم. ما در این مقاله قصد داریم همه نکات طراحی فروشگاه موبایل و موارد مهم آن را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

     

    جهت مشاوره و خرید کالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

    Contents

    نکات دکوراسیون مغازه موبایل

    برای یک تجربه عالی از داشتن یک فروشگاه موبایل لوکس به نکات زیر توجه کنید. البته این نکات مربوط به بازسازی مغازه هم می‌شود.

    ۱.طراحی ویترین و استند

    موبایل از ابزار مربوط به تکنولوژی است؛ بنابراین طراحی ویترین فروشگاه شما باید به‌گونه‌ای صورت گیرد تا این موضوع در آن به‌خوبی نمایان باشد. ویترین باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری به فضای داخل مغازه اشراف داشته باشد. پس استفاده از ویترین‌های شیشه‌ای بزرگ می­تواند یک گزینه مناسب باشد. همچنین هر فروشگاه موبایل علاوه‌ بر موبایل یک سری لوازم جانبی مثل قاب، هدفون و… نیز ارائه می­‌کند. از همین رو  استفاده از استند انتخاب خوبی برای نمایش آنها می‌­باشد.

    42

     

    ۲.رنگ ویترین

    رنگ ویترین از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. چراکه تأثیر بسیاری در جلوه‌دادن موبایل و… دارد. تا جایی که می­شود سعی کنید برای ویترین از رنگ‌های خنثی استفاده کنید؛ چون این دسته از پالت‌های رنگی آرامش‌بخش هستند و از دل‌زدگی و خسته شدن مشتری جلوگیری می­کنند.
    به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی و زرد دارای جلوه‌ای جذب‌کننده ورنگ‌های پاستیلی نظیر آبی آسمانی، سبز نعنایی و هلویی جلوه‌ای خیره‌کننده و مدرن به مغازه می‌دهند.

     

    ۳.تأثیر نورپردازی در دکوراسیون مغازه موبایل

    نورپردازی از عناصر مهم در نمایش کالا در ویترین است. پس باید بادقت و ظرافت خاصی طراحی و اجرا شود.
    نورپردازی باید به شکل استاندارد باشد. چراکه نورپردازی درست در زیبا و برجسته نشان‌دادن کالا نقش تأثیرگذاری دارد و هم باعث اذیت‌شدن چشم مشتری‌ها نمی‌شود.به‌طورکلی شما می‌توانید به‌منظور نورپردازی از دو نوع نورپردازی نور مخفی و نئون‌های تبلیغاتی استفاده نمایید.

    نور مخفی: از دیگر روش‌های مؤثر در زیبا نشان‌دادن اجناس، استفاده از نورهای مخفی زیر ویترین، سقف، میزها و… است. برای اینکه یک فروشگاه مدرن داشته باشید خلاقیت خود را به کار گیرید؛ شما می‌توانید با نصب ریسه‌های نوری و نئونی به‌صورت اشکال هندسی جلوه‌ای خاص به فروشگاه خود دهید.

    نئون‌های تبلیغاتی: استفاده از پوسترها یا نئون­های تبلیغاتی برای نمایش برند و لوگوی خود از دیگر مواردی است که به مدرن بودن فضای فروشگاه شما می­‌افزاید.

     

    35

     

    ۴.چیدمان صحیح فروشگاه موبایل و انواع آن

    چیدمان و طبقه‌بندی صحیح در فروشگاه باعث می­‌شود که مشتریان در کمترین زمان ممکن، به کالای موردنظرشان دست پیدا کنند. با این روند می­توانید مشتری‌های ثابت به مغازه خود اضافه کنید. همان‌طور که گفته شد باید طبقه‌بندی درستی هم در نظر داشته باشد.
    مثلاً می­‌توانید اجناس را به ترتیب ارزان‌ترین به گران­ترین، قدیمی­ترین به جدیدترین و پربازدیدترین به کم بازدیدکردن طبقه‌بندی کنید. در ادامه به سه نمونه از چیدمان‌های مورد پسند صاحبان فروشگاه می‌پردازیم.

     

    چیدمان جریان آزاد

    یکی از بهترین چیدمان‌هایی که امروزه موردپسند بسیاری از افراد واقع شده است چیدمان جریان آزاد است. بسیاری از مشتریان جذب این مدل چیدمان می­شوند. در این مدل تمامی میزها، استندها، مبلمان و… به شکل آزاد روی زمین قرار می‌گیرند. ایرادی که می‌توان از این چینش گرفت این است که شاید باعث سردرگمی مشتری شود و او متوجه نشود از کدام قسمت باید شروع دیدن مغازه و محصولات کند. البته به یاد داشته باشید در صورت استفاده از این سبک چیدمان حتماً به مسائل امنیتی مانند نصب دوربین توجه کنید تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

     

    دکوراسیون مغازه موبایل

    چیدمان به شکل شبکه

    در این مدل از طراحی و چیدمان موبایل‌ها یا لوازم جانبی متناسب با برندهایشان در یک  ردیف‌ قرار می‌گیرند. پس می‌­توان نتیجه گرفت که پیداکردن اجناس برای مشتری‌ها آسان است و این یک امتیاز خوب برای فروشگاه شما به‌حساب می­‌آید. 

    چیدمان به‌صورت درختی

    در این چیدمان یک راهروی مرکزی از درب ورودی آغاز می‌شود و در طول مسیر انشعاباتی قرار می­گیرد و مشتریان به‌راحتی در هر جهتی مایل است در فروشگاه حرکت کنند.

     

    ۵.دکوراسیون مغازه موبایل فروشی کوچک

    اگر مغازه شما کوچک است، سعی کنید برای طراحی آن از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. چراکه رنگ‌های تیره باعث کوچک به‌نظررسیدن مغازه شما می­‌شود. در مقابل باید از رنگ‌های روشن مثل سفید به‌منظور بزرگ جلوه‌دادن فروشگاه استفاده کنید. همچنین نورپردازی در مغازه‌های کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از نورپردازی تیره و تاریک باعث گرفتگی فروشگاه می‌شود. پس سعی کنید از نورپردازی روشن و دلباز استفاده نمایید.

     

    ۶.استفاده از روش‌های نمایش جذاب برای محصولات

    سعی کنید از روش‌های خاصی برای نمایش محصولاتتان در دکوراسیون مغازه‌تان استفاده کنید. این روش‌ها علاوه بر اینکه متفاوت هستند باید ویژگی‌ها و مزیت‌های محصولاتتان را به مشتری‌ها نمایش بدهند تا مشتری ترغیب شود محصولی خریداری کند. تعدادی از این روش‌ها را جهت کسب ایده برایتان بیان می‌کنیم:

    1. غرفه‌های عمودی: از قفسه‌های عمودی برای استفاده بهینه از فضای موجود بهره بگیرید. قفسه‌ها می‌توانند برای قراردادن اندازه‌های مختلف محصولات قابل‌تنظیم باشند.
    2. نمایشگرهای آبشاری: نمایشگرهای آبشاری راهی عالی برای ارائه چندین محصول در یک فضای محدود هستند. می‌توانید آنها را برای نشان‌دادن محصولات مرتبط یا محصولات با اندازه‌های مختلف بکار بگیرید.
    3. نمایشگرهای روشن: بهره جستن از نور برای برجسته‌کردن محصولات در فروشگاه موبایل گزینه‌ی مناسبی است. برای نورپردازی جذاب محصولات می‌توانید از چراغ‌های LED یا نورهای توکار استفاده کنید.
    4. نمایشگرهای گردان: از نمایشگرهای گردان برای نمایش مؤثر و جذاب محصولات استفاده ببرید. نمایشگرهای گردان یک گزینه عالی برای نمایش محصولات کوچک تا متوسط ​​هستند.
    5. ۶. غرفه‌های سیار: غرفه‌های سیار گزینه‌ای عالی برای استفاده حداکثری از فضای موجود هستند. می‌توانید از قفسه‌های موبایل برای نمایش محصولات به شیوه‌ای کارآمد و سازگار با محیط مغازه‌تان استفاده کنید.
    6. ۷. نمایشگرهای تعاملی: عناصر تعاملی مانند صفحه‌نمایش لمسی یا کدهای QR را برای نمایش اطلاعات اضافی در مورد محصولات ترکیب کنید. مشتریان می‌توانند محصولات را بررسی کنند و در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.
    7. قفسه‌های شناور: از قفسه‌های شناور برای ایجاد تصویری مدرن و جذاب در فروشگاه موبایل خود بهره بگیرید. قفسه‌های شناور می‌توانند به حداکثر رساندن فضای فروشگاه موبایل شما کمک کنند و محصولات شما را منظم‌تر و جذاب‌تر نشان دهند.

     

    ۷.ایجاد جایگاهی برای نشستن

    یک فضای نشستن را در فروشگاه تلفن همراه خود بگنجانید تا مشتریان بتوانند هنگام مشاهده محصولات شما استراحت کنند. شما می‌توانید از مبلمان‌های راحت و دنج مانند مبل، صندلی و کوسن استفاده نمایید.

     

     

    ۸.ساخت محیط تعاملی

    شما می‌توانید به‌منظور داشتن دکوراسیون مغازه موبایل بی‌نظیر یک محیط تعاملی در فروشگاه  خود ایجاد کنید تا مشتریان را درگیر کرده و احساس راحتی بیشتری به آنها دست بدهد. می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند بازی‌ها، مسابقات و دموها برای ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی برای مشتری استفاده کنید.

     

    سخن آخر

    در این مقاله تمام سعی‌مان را به کار بستیم تا به شما عزیزان ایده‌هایی بدهیم که بتوانید پس از بازسازی مغازه موبایل یک دکوراسیون خاص داشته باشید. این ایده‌هایی شامل طراحی  قفسه‌ها، نورپردازی، چیدمان، استند و…. است.

    به یاد داشته باشید که ابعاد فروشگاه موبایل شما نقش مهمی در نحوهٔ طراحی دکوراسیون مغازه موبایلتان دارد. اگر مغازهٔ شما کوچک است اصلاً نگران نباشید. مانند همیشه تیم دکورساز  راهی برای حل مشکل شما ارائه خواهد کرد. چیزی که هرگز نباید از یاد ببرید این است که برای‌آنکه بتوانید مشتری‌های زیادی به مغازه خود جذب کنید، باید حساسیت زیادی بر روی طراحی دکوراسیون مغازه موبایل خود داشته باشید. چرا که مشتری‌ها ابتدا هوش بصری خود را به کار می‌گیرند. شما همین مطلب را بدانید کافی است. باقی کار را به تیم دکورساز بسپارید.

    نمونه‌کارهای مجموعه دکورساز

    217

    216

    210

    211

    جهت مشاوره و خرید کالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    ۲۰ نظر

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس