وقتی اسم بازسازی مغازه قدیمی میآید بیشتر ذهنها به سمت نوسازی ویترین منعطف میشود. درحالیکه فرایندهای دیگری هم در این مورد نقش دارند. اما خب باید در نظر گرفت اولین چیزی که مشتری میبیند ویترین مغازه است. ویترین مغازه هرچه خاصتر، زیباتر و خلاقانهتر باشد، مشتری نسبت به سایر مغازهها رغبت بیشتری برای خرید از آن دارد. به همین دلیل است که نوسازی مغازههای قدیمی باعث افزایش درآمد میشود. اگر شما هم قصد بازسازی محل کسبوکار خود را دارید برای بهدستآوردن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
مدتزمان بازسازی یک مغازه
مدتزمان بازسازی مغازه قدیمی یا فروشگاه بسیار پراهمیتتر از مدت بازسازی یک مکان مسکونی است. زیرا بهازای هر روزی که یک مغازه تعطیل و مشغول بازسازی باشد، صاحب مغازه فرصت فروش را ازدستداده و متضرر خواهد شد. پس پروسه بازسازی یک فروشگاه یا مغازه باید بسیار فشرده و کوتاه باشد. مدتزمان لازم برای بازسازی، بستگی به پروژه و وضعیت ساختمان دارد و میتواند بسیار متغیر باشد. یک نوسازی ساده مانند تعویض کفپوش و وسایل ممکن است فقط چند هفته طول بکشد تا پروژه به طور کامل تکمیل شود. درحالیکه بازسازیهای گستردهتر مانند تعمیرات ساختمانی و اساسی که شامل تعمیر سیستمهای برق و لولهکشی میشود میتواند به چندین ماه زمان نیاز داشته باشد.
سایر عواملی که میتواند بر مدتزمان نوسازی مغازه تأثیر بگذارد؛ هماهنگی با شرکت و پیمانکاران و تهیهٔ متریال موردنیاز و…است. همچنین مهم است که برای مسائل از پیش تعیین نشدهای که ممکن است در طول نوسازی به وجود بیاید، آمادگی لازم را داشته باشید و برنامهای برای آنها مقرر کنید. برای اطمینان از اینکه بازسازی تاحدامکان به بهترین نحو ممکن انجام میشود، مهم است که با تیمی از متخصصان مجرب کار کنید که توانایی مدیریت پروژه و مدیریت بحرانهای ناگهانی را داشته باشند. جهت صحبت با کارشناسان ما میتوانید تماس بگیرید.
ارائه با کیفیت کارها
انجام کارها در سریعترین زمان
دارای خدمات پس از فروش
تجربه بسیار بالا در زمینه بازسازی
طراحی ویترین در بازسازی مغازه قدیمی
برای نوسازی ویترین مغازهای که قصد بازسازی آن را دارید، باید ابعاد و اندازه ویترین، متناسب با جنسی که میخواهید در آن قرار دهید باشد. مثلاً اگر قصد گذاشتن مانکن در ویترین دارید، باید ابعادش با آن تطابق داشته باشد، یا اگر میخواهید ویترین خود را از اجناس گرانبها پر کنید باید آن را قفسهبندی کنید.
نورپردازی ویترین
نورپردازی برای ویترین بسیار مهم است. نورپردازی باید به صورتی باشد که تمرکز نور بر روی اجناس باشد و آنها را به شکل خیرهکنندهای در برگیرد و بر جذابیت کالای ما بیفزاید.
به نکات زیر که در ارتباط با نورپردازی ویترین هستند توجه کنید:
- نورپردازی ترکیبی: برای ایجاد یک ویترین تأثیرگذار و جذاب، استفاده از چند نوع نورپردازی با رنگهای مختلف میتواند ایده جذابی باشد.
- توجه داشته باشید میتوانید هم از نورپردازی با رنگ گرم استفاده کنید و هم از نورپردازی با رنگ سرد؛ رنگ گرم فضا را صمیمی و دنج نشان میدهد و رنگ سرد باعث روشنتر بهنظررسیدن محیط میشود.
- از نور قابلتنظیم استفاده کنید، به شما کمک میکند تا بتوانید روی محصولات خاصی که مدنظر دارید، مانور دهید.
- از تابش زیاد نور خودداری کنید چرا که نتیجهی معکوس دارد.
رنگ ویترین در بازسازی مغازه قدیمی
رنگ ویترین باید بهگونهای باشد که در فصول یا مناسبتهای مختلف مثل فصل بهار یا پاییز، شب یلدا و عید نوروز بشود با آن بازی کرد.
نکاتی برای انتخاب رنگ ویترین:
- بهتر است رنگهای استفاده شده در ویترین با رنگهای برند تجاریتان همخوانی داشته باشد.
- از رنگهای متضاد استفاده کنید. همچنین رنگهای مکمل مانند آبی و نارنجی یا زرد و بنفش باعث ایجاد کنتراست و جذابیت میشود.
- استفاده از رنگهایی که منعکسکننده فصل یا مناسبتهای همگانی هستند میتواند تأثیر خوبی در جذب مشتری داشته باشند.
- رنگهای خنثی مانند سفید یا خاکستری را میتوان بهعنوان پسزمینه استفاده کرد تا محصولات بیشتر به چشم بیایند.
چند نکتهی جالبتوجه در دیزاین ویترین مغازه:
- هدف اصلی ویترین، جذب مشتری و تبلیغ محصولات است، بنابراین مهم است که ویترین بهاندازهی کافی چشمنواز باشد. این امر با استفاده از رنگهای روشن، نورپردازی خلاقانه و… میسر میگردد.
- از پایهها، قفسهها و مواردی استفاده کنید که به جذابیت بیشازپیش ویترین بیفزاید.
- به طور دورهای و فصلی دکوراسیون ویترین را تغییر دهید. این موضوع میتواند باعث جذب مشتریان جدید شود.
- برای محافظت از ویترین در برابر آسیب یا سرقت، از شیشههای سکوریت شده یا چندلایه، دوربین مداربسته و یا سایر موارد امنیتی استفاده کنید.
بازسازی محیط داخلی مغازه
یکی از اهداف بازسازی بخش داخلی مغازه، استفاده از آن با بازدهی بالاتر است. از جمله مواردی که میتوانند در نوسازی محیط داخلی مغازه نقش داشته باشند، شامل:
-
- نوسازی اتاق پرو
- تعویض کفپوشها
- تغییر محل قفسه و طبقهها و استفاده از شلف برای نظم و ساماندهی بیشتر
- نقاشی یا استفاده از کاغذدیواری
- استفاده از تهویه مناسب
- بهکاربردن آینه برای مغازههای کفشفروشی، عینک و …
- بهکاربردن درهای اتوماتیک برای رفتوآمد آسان یا رنگ و ترمیم درهای قدیمی
- تعویض پرده در مکانهایی مثل: رستورانها و فروشگاه پوشاک و …
- خرید یا تعویض مبلمان
- استفاده از سقف کاذب که ظاهری شیک به مغازه میبخشد.
- استفاده از نیمکت در مغازههای کفشفروشی
- نوسازی سرویس بهداشتی و تعویض شیرآلات
رعایت امنیت در نوسازی مغازه قدیمی
مغازه شما باید از امنیت کافی برخوردار باشد. یعنی باید از دزدیدهشدن کالا و اجناس جلوگیری شود. برقراری سیستم امنیتی به معنای شیک نشاندادن مغازه نیست، بلکه برای پیشگیری از پرداخت هزینههای اضافه است.
چند نکته در ارتباط با بازسازی مغازه قدیمی
- حتماً مجوز بازسازی بگیرید، دردسری که این عامل در تأخیر بازسازی مغازه شما دارد از دردسر گرفتن مجوز بازسازی بیشتر است.
- همانطور که گفته شد بازسازی مغازه باید بهصورت فشرده و در مدتزمان کمی صورت بگیرد پس نیازمند این است که فرایند بازسازی در شیفت شب هم انجام شود برای همین قبل از شروع کار با شهرداری هماهنگ شوید.
- اگر مغازه شما داخل پاساژ یا یک مکان تجاری است قطعاً شامل یک سری محدودیتها است پس این موضوع هم به هماهنگی احتیاج دارد.
- در انتخاب مصالح بازسازی، تغییر دکوراسیون و طراحی نقشه آن، حتماً با فردی که در این زمینه مهارت دارد، مشورتهای لازم را انجام دهید.
- ایجاد نقاط کانونی میتواند به جذب مشتریان و ایجاد یک محیط بصری جالب کمک کند. از نمایشگرها، تابلوها یا نورپردازیهای چشمنواز برای ایجاد نقاط کانونی در سراسر مغازه استفاده کنید.
- انعطافپذیری در طراحی مغازه بسیار مهم است، زیرا فضا با نیازهای کسبوکار شما سازگار خواهد شد.
- از مواد طبیعی مانند گیاهان استفاده کنید. زیرا محیطی گرم و دلپذیر به وجود میآورند.
- به جزئیات کوچک توجه کنید. این جزئیات میتوانند تفاوت بزرگی را برای شما رقم بزنند.
- اگر فروشگاهتان بزرگ است میتوانید جایگاههایی جهت نشستن ایجاد کنید. گذاشتن تابلوهای اعلانات اجتماعی، یا سایر عناصری که مشتریان را تشویق میکند تا درنگ کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند میتواند ایدهی جذابی باشد که شما را در ذهن مشتریان ماندگار میکند.
- تلفیق هنر و فرهنگ با طراحی مغازه میتواند تجربهای منحصربهفرد و بهیادماندنی را برای مشتریان ایجاد کند.
موارد پیشنهادی در بازسازی مغازه
سعی کنید در دیزاین مغازه، از ابزارهایی استفاده کنید که در ذهن مشتری بماند و باعث جلب رضایت مشتری شود.
مثل:
- استفاده از بادکنک
- استفاده از ریسههای نور
- استفاده از رنگهای گرم و دلنشین
- دکوریهای خاص
- عناصر طبیعی همچون گل و گلدان و چوب و…
سخن آخر
همانطور که گفته شد بازسازی مغازه قدیمی نیازمند یک برنامه دقیق و منظم است و مدتزمان لازم و هزینهی احتمالی توسط کارشناسان تخمین زده شود. در این مقاله به موارد نظیر دکوراسیون ویترین، نورپردازی، امنیت پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات مفیدی به شما عرضه کنیم. دیگر نکتهای نیست جز اینکه کارتان را به یک تیم حرفهای و قابلاعتماد بسپارید. تیم دکورسازقطعاً یک انتخاب عالی برای راهنمایی شما در این زمینه است.
نمونه کارهای مجموعه دکورساز
درخواست مشاوره رایگان