گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

مراحل بازسازی ویلا به چه شکلی است؟| ۰ تا ۱۰۰ مراحل بازسازی ویلا

مراحل بازسازی ویلا به چه شکلی است؟| ۰ تا ۱۰۰ مراحل بازسازی ویلا
  • مراحل بازسازی ویلا دربرگیرنده چه نکاتی است؟ همان گونه که می‌دانید ویلاها پس از گذشت زمان فرسوده و کهنه می‌شوند و آسیب می‌بینند. معمولاً صاحبان ویلا ترجیح می‌دهند به‌جای تعویض ویلا، به بازسازی آن بپردازند. چرا که بازسازی هزینه کمتری دارد و مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر پرداخت هزینه کمتر هر مکانی برای صاحبان آن تداعی‌کننده خاطرات تلخ و شیرینی است که ارزش ملک را برای آنها چندین برابر می‌کند. از همین رو  در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل بازسازی ویلا را با هم بررسی کنیم.

    Contents

    چرا باید ویلا را بازسازی کنیم؟

    از مهم‌ترین دلایل بازسازی ویلا می‌توان به این مورد اشاره کرد.

    •  ویلاها پتانسیل سرمایه‌گذاری بالایی دارند. به دلیل فضا و حریم خصوصی خود، می‌توانند برای اجاره به گردشگران یا تبدیل املاک اجاره‌ای طولانی‌مدت جذاب باشند. همچنین، اگر یک بازسازی موفقیت‌آمیز انجام شود، ارزش ملک می‌تواند به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد که می‌تواند منجر به سود خوبی در طولانی‌مدت شود.
    • از دیگر دلایل بازسازی ویلاها می‌توان به این مورد پرداخت که ویلاها در مناطق منحصربه‌فرد و مکان‌های زیبایی در حومه شهر یا نزدیک دریا واقع شده‌اند. همین موجب می‌شود برای افرادی که به دنبال یک سبک زندگی آرام و به‌دوراز شلوغی شهر هستند جذاب باشد.حتی برای افرادی که قصد زندگی‌کردن در ویلا را به طور مداوم ندارند خالی‌ازلطف نیست.
    • به دلیل این‌که زندگی در شهر شلوغ و پر استرسی همچون تهران، گاهی دشوار می‌شود، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند آخر هفته‌ها و تعطیلات را به خارج از شهر بروند.
    • اگر استفاده‌ی شما از ویلایتان همین‌قدر کم است باز هم توصیه می‌کنیم به نوسازی ویلای خود بپردازید. درست است که مدت‌زمان زیادی را در آن نمی‌گذرانید؛ اما چیزی که اهمیت دارد این است که هم ایمنی ویلا را بالا می‌برید و هم اوقات فراغتتان را در یک محیطی با امکانات خوب و کامل می‌گذرانید و همین مورد باعث افزایش آسایشتان می‌شود. به طور مثال مجبور نمی‌شوید آخر هفته‌ای را که می‌خواستید استراحت کنید را به رفع عیوب لوله‌کشی و یا برق بگذرانید.

    ما توصیه می‌کنیم اگر از ویلایتان استفاده زیادی نمی‌کنید حتماً هر چند سال یک‌بار به بررسی عیوب و بازسازی آن بپردازید. بلااستفاده ماندن یک‌خانه هم خرابی‌ها و آسیب‌های خاص خودش را دارد.

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

    مراحل بازسازی ویلا

     

    مراحل بازسازی ویلا

    افراد می‌بایست پیش از شروع هر پروژه‌ای تمامی بخش‌ها را مرحله‌بندی کنند. این امر سبب می‌شود کارها آسان‌تر و منظم‌تر پیش برود. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم برای نظارت و برنامه‌ریزی مراحل بازسازی ویلای خود با مشاوران مخصوص این حرفه مشورت داشته باشید. مجموعه دکورساز در این زمینه می‌تواند شما را به‌خوبی راهنمایی کند.به طور خلاصه مراحل بازسازی ویلا عبارت است از:

    • تخصیص و درنظرگرفتن بودجه مالی
    • طراحی و مدل‌سازی
    • استفاده از نقشه
    • تخریب
    • ارزش بخشیدن به ویلا
    • انتخاب متریال
    • نصب تجهیزات و نقاشی

    تخصیص و درنظرگرفتن بودجه مالی

    شاید در ابتدای بازسازی خواسته‌ها و نیازهای بسیاری داشته باشید. ولی باید ابتدا بودجه در دسترس را در نظر بگیرید و بدانید ممکن است تا به انتها رسیدن مراحل بازسازی ویلا، قیمت‌ها افزایش پیدا کند.
    شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید که ابتدا قسمت‌هایی که در اولویت نوسازی قرار دارند، انجام شوند. همچنین توجه داشته باشید که طوری برنامه بچینید که بازسازی تا انتها پیش برود و متوقف نشود. در بازسازی ویلا و یا هر بازسازی دیگری، سعی کنید میزان هزینه احتمالی برای هر بخش را بیش از مقدار معمول قرار دهید تا در انتهای کار با مشکل مالی مواجه نشوید.

    26

     

    طراحی و مدل‌سازی

    طراحی و مدل‌سازی ویلا فرایندی است که توسط متخصصان این بخش صورت می‌گیرد. تیم دکورساز می‌تواند به‌دلخواه شما و متناسب باسلیقه‌تان برایتان به بهترین نحوه این قسمت را طراحی کند. به یاد داشته باشید که مراحل بازسازی ویلا علاوه بر تخصص به سلیقه و نظر شما نیز بستگی دارد و این کار مطابق با خواسته شما صورت می‌گیرد.

     

     

    استفاده از نقشه

    پس از طراحی اولیه، نقشه اصلی به معمار تعیین شده داده می‌شود تا به محاسبات اصلی و دقیق بپردازد.

    نقشه بازسازی ویلا

    تخریب

    بعد از انجام محاسبات توسط مهندس معمار، تخریب قسمت‌هایی از خانه که تعیین شده صورت می‌گیرد. چون در بازسازی ویلا، می‌توانید بخش‌هایی مثل دیوارهای کاذب یا ستون‌هایی که اصلی نیستند را خراب کنید تا فضای بیشتری در خانه یا ویلای خود ایجاد کنید.

    ارزش بخشیدن به ویلا

    سعی کنید به هنگام انتخاب متریال و… برای نوسازی، تا جایی که امکان دارد از مصالح و متریال مطلوب استفاده کنید. زیرا با این کار به ارزش ویلای خود می‌افزایید و اگر روزی قصد فروش ویلای خود را داشتید، به‌راحتی با قیمتی خوب می‌توانید این کار را انجام دهید.

    انتخاب متریال

    در انتخاب متریال دقت داشته باشید. متریال خوب آسایش و راحتی به همراه دارد و باعث صرفه‌جویی مالی در بلندمدت می‌شود. مثلاً اگر از متریالی باکیفیت متوسط استفاده کنید ممکن است مجبور شوید چند سال بعد آن را تعویض کنید که این خودش یک هزینه مازاد به‌حساب می‌آید. به یاد داشته باید که هر نوع مصالحی را نمی‌توان برای تمامی مناطق با  آب‌و‌هوای مختلف استفاده نمود. از همین رو لازم است برای بازسازی ویلای خود به آب‌وهوای منطقه نیز توجه کنید. ما در این مطلب به‌عنوان نمونه مصالح کاربرید و مناسب آب‌وهوای مناطق مرطوب را برای شما همراهان عزیز بیان می‌کنیم.

     

    متریال مناسب برای مناطق مرطوب

    اگر ویلای شما در یک منطقه‌ی مرطوب مانند شمال، واقع شده است در انتخاب متریال به نکاتی زیر بسیار توجه کنید. برخی از مصالحی که برای بازسازی ویلا در مناطق مرطوب مناسب باشد عبارت‌اند از:

    1. سنگ بنایی: سنگ بنایی ماده‌ای محکم و طبیعی است که می‌تواند در برابر رطوبت و شرایط سخت آب‌وهوایی مقاومت کند. این سنگ در برابر آتش و حشرات مقاوم است و آن را به گزینه‌ای طولانی‌مدت تبدیل می‌کند.
    2. کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک در برابر رطوبت مقاوم هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. پس یک انتخاب خوب برای حمام و آشپزخانه به‌حساب می‌آیند.
    3. سقف‌های فلزی: سقف‌های فلزی می‌توانند در برابر رطوبت و شرایط آب‌وهوایی شدید؛ مانند باران و طوفان مقاومت کنند. همچنین سقف‌های فلزی بادوام بوده و نیاز به نگهداری خاصی ندارند.
    4. پنجره‌های پی‌وی‌سی: پنجره‌های پی‌وی‌سی در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم هستند که آنها را برای مناطق مرطوب ایدئال می‌کند. علاوه بر این، تمیزکردن و نگهداری آنها آسان است.
    5. کف بتنی: کف بتنی در برابر رطوبت مقاوم است و به‌راحتی تمیز می‌شود و برای مناطق مرطوب ایدئال است. علاوه بر این، بطن یک گزینه بادوام تلقی می‌گردد.

    نصب تجهیزات و نقاشی

    پس از اتمام مراحل فوق می‌توانید به نصب تجهیزات مثل شیرآلات و… بپردازید و رنگ‌ یا نصب کاغذدیواری را شروع کنید.

    ساخت استخر در بازسازی ویلا

    اگر که قصد ساخت استخر را دارید می‌توانید مقاله انواع استخر را مطالعه کنید. در آن مقاله به طور کامل به‌تمامی جزئیات و جوانب پرداخته‌ایم.

    یک سؤال رایج در بازسازی ویلا

    یکی از متداول‌ترین سؤال‌ها هنگام نوسازی ویلا این است که آیا امکان اضافه‌کردن اتاق وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم که بله افزایش تعداد اتاق‌ها در بازسازی ویلا امکان‌پذیر است، اما این امر به عوامل مختلفی مانند اندازه ملک، توزیع فعلی فضاها، دردسترس‌بودن فضای اضافی و بودجه در دسترس برای بازسازی بستگی دارد.به یاد داشته باشید که:

    • برای افزایش تعداد اتاق‌ها، می‌توانید فضاهای موجود را مجدداً تنظیم کنید، مانند تبدیل یک اتاق نشیمن بزرگ به دو اتاق‌خواب کوچک‌تر یا تقسیم یک فضای بزرگ‌تر به اتاق‌های کوچک‌تر.
    • توجه به این نکته مهم است که افزودن اتاق‌ها ممکن است به مجوزها و تأییدیه‌های ساختمانی نیاز داشته باشد و بازسازی باید با قوانین و مقررات موجود مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، اضافه‌کردن اتاق‌ها می‌تواند هزینه بازسازی را افزایش دهد، بنابراین مهم است که قبل از شروع هر پروژه بازسازی، بودجه روشن و واقعی داشته باشید.
    • توصیه می‌شود برای ایجاد یک برنامه دقیق و منسجم برای بازسازی ویلا و ارزیابی گزینه‌های افزایش تعداد اتاق‌ها با درنظرگرفتن نیازها و ترجیحات شخصی مالک و محدودیت‌های بودجه، با تیم دکورساز همکاری کنید.

     

    13

    سخن آخر

    تمامی قسمت‌های ذکر شده در مراحل بازسازی ویلا نیازمند دقت و حساسیت است. شما باید برای هر یک از مراحل نوسازی ویلای خود با متخصص مربوط مشورت داشته باشید تا در آینده مجبور به دادن خسارت یا دچار ضرر و زیان نشوید. برای داشتن مشاوره رایگان می‌توانید با مجموعه دکورساز تماس بگیرید.

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    153

    154

    152

    128

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    ۸ نظر

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس