گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

اصول چینش دکوراسیون منزل | مواردی که بهتری است بدانید!

اصول چینش دکوراسیون منزل | مواردی که بهتری است بدانید!
  • اصول چینش دکوراسیون منزل به چه شکل است؟ چینش دکوراسیون خانه موضوعی است که برای انجام آن راه‌های متنوعی وجود دارد. در واقع برای چیدمان منزل خود می‌توانید از موارد زیادی کمک بگیرید و آن‌ها را در انتخاب دکوراسیون فضای خانه لحاظ کنید؛ مثل ابعاد و متراژ کل منزل و هر یک از بخش‌های آن، نورگیر بودن یا نبودن هر اتاق یا فضای دیگر و درنهایت سلیقهٔ شما! این که سنتی پسند باشید یا دکوراسیون مدرن را بیشتر دوست داشته باشید، رنگ‌ها و… ؛ بنابراین، مواردی زیادی وجود دارد تا از آن‌ها برای این کار کمک بگیرید.

    البته بعدازاین که چینش فضای منزل را سامان دهید، خواه‌ناخواه درگیر مرحلهٔ بعدی از انجام چینش برای وسایل منزلتان می‌شوید. پس، چیزی که انجام‌گرفته دارای ثبات همیشگی نیست. شما بعد از گذشت مدت زمانی به فکر تغییر مبلمان یا پرده‌ها، تغییر میز یا تابلوها و غیره خواهید بود. تصمیم می‌گیرید مواردی را از دکور و فضای منزلتان حذف یا موردی به آن اضافه کنید. اصول چینش دکوراسیون منزل می‌تواند در بازسازی منزل به شما کمک کند.

    درهرصورت باید به یاد داشته باشید که شما برای انجام چیدمان دکوراسیون منزل خود نیاز دارید از یک سری اصول مربوط به چیدمان و چینش دکور کمک بگیرید یا بهتر بگوییم، طبق آن‌ها پیش بروید؛ گرچه این بدان معنا نیست که صرفاً باید محدود به یک سری قوانین باشید و در نهایت هم چیدمان چیزی بشود که شما آن را دوست ندارید.

    درواقع بحث پیروی از اصول برای این است تا شما یک چیدمان شیک و دلنشین در منزلتان داشته باشید و از آن لذت ببرید و با دیدن فضایی با دکور بهتر، آرامش بیشتری دست پیدا کنید؛ و این‌ها همه با رعایت یک سری اصول در قالب نکاتی به شما در اجرای این امر و داشتن یک تجربهٔ بهتر، کمک می‌کند و در نهایت فضایی برایتان شکل می‌گیرد که با روحیات شما هماهنگ و مورد علاقه‌تان باشد.

    Contents

    شروع چیدمان وسایل منزل

    شروع چیدمان وسایل منزل

    برای شروع چیدمان وسایل منزل و رعایت اصول چینش دکوراسیون منزل بایستی دو مورد را در ابتدای کار مدنظر داشته باشید؛ یکی سبک مورد علاقه‌تان و دیگری رنگ‌‌های موردنظر و طیف‌های رنگی‌ای که می‌خواهید آن را برای دکور منزلتان به کار بگیرید. بااین‌حال باید به یک نکته دقت کنید! آن هم این‌که برای شروع کار از جزئیات شروع نکنید؛ چرا که بعداً به‌احتمال زیاد برای ایجاد هماهنگی بین فاکتورهای کلی، اقلام بزرگ‌تر و متعدد به مشکل می‌خورید یا دست‌کم برایتان سخت می‌شود.

    در روندی که انجام می‌شود، بایستی هارمونی منسجم و منظمی بین رنگ وسایلی مثل مبل‌ها و پرده‌ها و حتی دیوار شکل بگیرد تا اصول چینش دکوراسیون منزل به خوبی انجام شود. البته فقط بحث رنگ‌ها نیست که به میان می‌آید بلکه باید رنگ‌ها با طرح‌های موردنظر همخوانی لازم را داشته باشند و حتی ظاهر منزل مثل شکل و شمایل اتاق‌ها یا پذیرایی و … در نظر گرفته می‌شود.

    چرا که به‌عنوان‌مثال نمی‌توان در جایی که شما یک طرح مدرن در نظر گرفته‌اید از طرح‌های سنتی استفاده کنید؛ مثل قراردادن یک تابلوی سنتی در اتاقی با طرح مدرن! اگر در پیاده‌سازی این‌ها دچار مشکل هستید یا زیاد به این امور وارد نیستید پیشنهاد می‌شود از یک طراح داخلی کمک بگیرید و با وی مشورت نمایید.

    بعدازاین که موارد کلی تصمیم‌گیری شد، باید به سراغ خریدها بروید! وسایلی که می‌خرید باید متناسب و هماهنگ با سبک و طرحی که برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده‌اید باشید تا اصول چینش دکوراسیون منزل رعایت کنید. در انتخاب وسایلی که تهیه می‌کنید بهتر است ابعاد فضای مدنظر منزل را هم در نظر بگیرید و این تا حدودی به شما کمک می‌کند تا دشواری خریدتان کاهش پیدا کند و برایتان مانند یک راهنما عمل می‌کند. در ادامه به سراغ اصول چینش دکوراسیون منزل می‌رویم.

    اصول چینش دکوراسیون منزل

    حالا برویم سراغ اصل مطلب یعنی اصول چینش دکوراسیون منزل. اینکه انتخاب شما چیدمانی سنتی یا مدرن باشد مهم است زیرا هر یک از آن‌ها اصول و تکنیک‌های خاص خود را دارند. پس، شما هر انتخابی هم که داشته باشید اصولی برای سبک منتخبتان وجود دارد که با رعایت این اصول می‌توانید فضایی دلچسب را برای دیدگانتان به ارمغان آورید و از آن لذت ببرید و نگران دکور خسته‌کننده قبلی نباشید؛ نه‌تنها مورد علاقه‌تان باشد بلکه دیگران به‌وسیله آن به خوش‌سلیقگی شما پی ببرند. اصولی که باید آن‌ها را رعایت کنید و به آن‌ها توجه داشته باشید شامل موارد زیر است:

    نقش سقف سفید و تمیز در دکور منزل

    وسایل تنها چیزهایی نیستند که در تعیین و ایجاد دکوراسیون منزل باید به آن‌ها توجه کرد! بلکه سقف تمیز و سفید از مواردی است که در فضای دکور اتاق یا سالن شما بسیار تأثیرگذار است و باعث می‌شود تا فضایی خوش منظر و دلباز داشته باشید و حتی چینش سایر وسایل منزل نیز به زیبایی و به‌خوبی به چشم آید.

    هماهنگی اکسسوری با وسایل اصلی و مهم منزل

    هماهنگی اکسسوری با وسایل اصلی و مهم منزل

    درست است که برای وسایل اصلی منزل مثل مبلمان، میز، فرش و… باید هماهنگی بین آن‌ها وجود داشته باشد اما از هماهنگی بین اکسسوری‌هایی که برای منزلتان تهیه می‌کند با سایر وسایل مهم و اصلی غافل نشوید که یکی از اصول چینش دکوراسیون منزل است.

    درواقع هماهنگی بین وسایل چیده شده در منزل از نکات طلایی محسوب می‌شود زیرا در نظم و زیبایی دکور و فضای منزل اثرگذار است؛ گرچه افراط در آن توصیه نمی‌شود زیرا قرار نیست یک محیط با دکوری خشک که باسلیقه و روحیات شما همخوانی ندارد، طراحی شود. استفاده از رنگ‌ها و لحاظ‌کردن علایق برای روح‌بخشی به فضای منزل امری ضروری است.

    اولویت، علایق شما!

    شما برای این چیدمان و دکوراسیون منزلتان را تغییر می‌دهید تا فضایی دلنشین‌تر و دلپسندتر برای زندگی داشته باشید اما باید اصول چینش دکوراسیون منزل را بدانید و حس مطلوب و آرامش را تجربه کنید. پس اینکه علاقه و سلیقه شما در تعیین دکوراسیون منزل لحاظ شود مهم است.

    به‌کارگیری ترندها و هارمونی رنگ‌ها

    به‌کارگیری ترندها و هارمونی رنگ‌ها

    به‌کارگیری ترندها و هارمونی رنگ‌ها می‌تواند به اصول چینش دکوراسیون منزل کمک کند. پرواضح است که کنار هم قراردادن رنگ‌های مختلف و متعدد بدون درنظرگرفتن یک هارمونی منظم احتمال کاهش جذابیت در جهت طرح منتخب دکور و چیدمان وسایل منزل را بالا می‌برد. ضمناً به یاد داشته باشید که طیف‌های رنگی خاصی برای هر یک از طرح‌های مدرن و سنتی وجود دارد که آن‌ها را از لحاظ رنگ هم متفاوت می‌سازد. این باعث می‌شود هرکدام جلوه بصری خاص خود را داشته باشند و خود را به‌گونه‌ای متفاوت نشان دهند.

    هماهنگی بین فرش و مبل‌ها مهم است!

    هماهنگی بین فرش و مبل‌ها مهم است!

    اصول چینش دکوراسیون منزل به چه شکل است؟ انتخاب شما هرکدام از سبک‌ها باشد، در هر دو سبک هماهنگی لازم بین فرش و مبلمان موضوعی مهم است که اگر رعایت نشود می‌تواند هارمونی منسجم و منظم موجود در سایر وسایل و فضا را دچار مشکل کند. بخشی از این تناسب به نوع قرارگیری آن دو نسبت به یکدیگر برمی‌گردد. یک نکته مهم این است که  پایه‌های مبل‌ها را باید تا لبه فرش‌ها قرار دهیم. همچنین مبل‌ها برخلاف تصورات رایج، بهتر است بافاصله از دیوار چینش شوند تا شرایط مناسبی را در فضای دکوراسیون منزل و وسایل آن به وجود آورد.

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس