گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

هرآنچه که باید درباره بازسازی حیاط خانه قدیمی بدانید!

هرآنچه که باید درباره بازسازی حیاط خانه قدیمی بدانید!
  • بازسازی حیاط خانه قدیمی یکی از جذاب‌ترین اقدامات به هنگام بازسازی خانه قدیمی می‌باشد چرا که می‌توان آن را مطابق سلیقه و نیازهای خود طراحی کرد و از تیم بازسازی که با آن‌ها همکاری می‌کنید بخواهید تا دقیقا همانطور که در نظر دارید کار بازسازی حیاط خانه قدیمی را انجام دهند. در این حالت شما می‌توانید تمام تنش‌ها و خستگی‌های روزانه خود را با گذراندن در حیاط خانه خود از بین ببرید. شرکت بازسازی و معماری دکورساز با در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای می‌توانند تمامی نیازهای شما را در این امر برآورده کنند.

    یک محیط دلپذیر و زیبا با کاربردهای فراوان با بازسازی حیاط خانه قدیمی برای شما به وجود می‌آید که می‌توانید از آن به عنوان محلی برای دورهمی، صرف غذا، باغبانی و محل بازی کودکان استفاده کنید. برای ایجاد بازسازی حیاط خانه قدیمی به بهترین نحو باید اطلاعاتی از قبل داشته باشید و بدانید که با چه شرکتی قرارداد ببندید.

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    Contents

    بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک سنتی

    اکثر ماهایی که دوران کودکی خود را در خانه‌های حیاط‌دار قدیمی گذرانده‌ایم می‌دانیم که چه آرامش و صفایی در آن محیط‌ها حاکم بود. برای شکل گیری دوباره‌ی آن حس و حال باید که فضا را به همان شکل درآورد. با بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک سنتی می‌توانید این امر را تحقق ببخشید. همچنین می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

    • کاشت درختان میوه
    • کاشت سبزی و گیاهان خوراکی
    • قراردادن تخت چوبی جهت دور هم نشستن
    • ساخت حوض یا استخر
    • طراحی بالکن
    • قراردادن گلدان‌های کوچک

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    در بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک سنتی باید که تمرکز را بر ایجاد فضای راحت و دلنشین برای نشستن افراد و ایجاد دورهمی‌ها بگذارید. همچنین در نظر داشته باشید که خانه‌های قدیمی به دلیل مدت زمان طولانی‌ای که از سال ساختشان می‌گذرد و همچنین به دلیل مدت زمان زیادی که در معرض عوامل طبیعی چون برف، باران و نور مستقیم خورشید قرار گرفته است دچار آسیب‌هایی شده است که باید با مصالح جدید جایگزین شوند تا طول عمر سازه‌ی شما با بازسازی حیاط خانه قدیمی بالا برود.

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    بازسازی حیاط خانه های قدیمی به سبک مدرن

    یک سبک معماری که امروزه در بازسازی خانه قدیمی به جدید باب شده است سبک معماری مدرن می‌باشد که المان‌های متفاوتی به نسبت بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک سنتی دارد. از این سبک در بازسازی حیاط ویلا نیز استفاده می‌شود که که نتایج مثتبی به بار می‌آورد. در ادامه به تعدادی از المان‌هایی که جهت بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک مدرن می‌توانید به کار ببرید.

    • قراردادن آلاچیق
    • استفاده از ست مبلمان و میز و صندلی مدرن
    • ساخت استخر یا آب‌نما
    • کاشت چمن مصنوعی
    • به کار بردن سرامیک‌های سفید مدرن جهت کفپوش
    • کاش گل و گیاه تزئینی
    • نورپردازی فانتزی

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    البته باید این نکته را ذکر کنیم که توجه به متراژ در بازسازی حیاط خانه قدیمی بسیار حائز اهمیت‌ می‌باشد چرا که خیلی از نکاتی که گفته شد نیازمند داشتن یک حیاط با متراژ بالا می‌باشد. در ادامه به اقداماتی که جهت بازسازی حیاط کوچک خانه قدیمی اشاراتی خواهیم داشت.

    بازسازی حیاط کوچک

    در ابتدای امر باید بگوییم که سبک سنتی و کلاسیک برای بازسازی حیاط خانه مناسب نمی‌باشد چرا که پیاده‌ سازی المان‌های آن نیازمند فضای بزرگی می‌باشد. اما ناامید نشوید چرا که برای بازسازی حیاط خانه قدیمی کوچک نیز می‌توان اقداماتی صورت داد که بتوانید بهره‌ی کافی را از فضای آن  ببرید. یک سری کارها می‌تواند باعث شود که کاربرد حیاط کوچک شما بالاتر رود. برای مثال قرار دادن یک باربیکیو و میز و صندلی چوبی کوچک. همچنین کارهایی است که باید از آن‌ها بپرهیزید مثلا از حیاط کوچک به عنوان انباری استفاده نکنید. چرا که به دلیل محیط کوچک آن باعث پیش آمدن آلودگی‌ها و کثیفی‌های زیادی می‌شود.

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    برآورد هزینه بازسازی حیاط خانه قدیمی

    یکی از چالش‌ها و دغدغه‌هایی که برای افراد قبل از بازسازی حیاط خانه قدیمی پیش می‌آید هزینه‌های مربوط به آن می‌باشد که باید قبل از شروع کار حتما برآوردی از هزینه‌های بازسازی حیاط خانه قدیمی داشته باشید تا در طول پروسه‌ی بازسازی حیاط خانه قدیمی دچار ضررهای مالی نشوید. بهتر است که حتما با یک شرکت بازسازی تماس برقرار کنید و از کارشناسان و متخصصان مربوطه راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید. مواردی که ممکن است شامل هزینه‌ شود را به شرح زیر می‌باشد:

    بازسازی دیوارهای حیاط خانه قدیمی

    یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی حیاط خانه قدیمی مربوط به دیوارهای آن می‌باشد. اکثر خانه‌های قدیمی دیوارهای آجری دارند که در طول زمان شاهد ایجاد آسیب‌هایی در سطح آن هستیم. استفاده از متریال‌های مناسب که در برابر نم، رطوبت، برخورد مستقیم با آب و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن  از خود مقاومت نشان داده و در طول زمان دچار فرسودگی و خرابی نشوند.

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    بازسازی کفپوش

    بسته به سبک معماری مورد نظر شما باید دست به انتخاب کفپوش بزنید. اگر از سبک سنتی پی‌روی می‌کنید کاشی‌های قدیمی می‌تواند برای شما گزینه‌ی مناسبی باشد ولی اگر می‌خواهید که سبک بازسازی حیاط خانه شما مدرن باشد باید که از متریال‌های متفاوتی مانند سنگ یا سرامیک بهره ببرید.

    یک کفپوش با دوام می‌تواند ضامن طولانی بودن عمر و شیک شدن حیاط خانه شما بشود.  در نظر داشته باشید که این قسمت از خانه همواره  در معرض آسیب‌های طبیعی قرار دارد پس باید که از بهترین متریال‌ها در ساخت آن استفاده شود.

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    تعمیر و تعویض تاسیسات

    قبل از پرداختن به ظاهر باید که به تعمیر یا تعویض تاسیسات آبی، برقی و حتی گازی دست بزنید و لوله‌ها و مجراهای آن را با مدل‌های نوتر تعویض کنید. اگر حیاط قدیمی شما دارای استخر یا حوض می‌باشد می‌بایست که تجهیزات‌ آن را نیز ترمیم کنید.

    طراحی باغچه و فضای سبز

    یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی حیاط خانه قدیمی که موجب ساخت یک فضای آرامش بخش و مفرح برای شما بشود طراحی باغچه و فضای سبز می‌باشد. کاربردهای مختلفی می‌توانید از باغچه‌ی خود ببرید. می‌توان آن را به عنوان محلی برای کاشت درخت‌های میوه و سبزی‌های خوراکی کرد و با رسیدگی به آن‌ها ساعات خوشی را برای خود مشغول باشید. یا حتی می‌توانید با کاشت درختان و گیاهان تزئینی فضای زیبایی برای خود خلق کنید. با طراحی یک باغچه‌ی زیبا می‌توانید بستری برای پرورش مرغ و خروس و … نیز فراهم آورید.

    پس بدانید که برای هرچه بهتر شدن بازسازی حیاط خانه قدیمی هزینه‌ای را هم جهت طراحی باغچه در نظر بگیرید.

     

    بازسازی حیاط خانه قدیمی

     

    سخن آخر

    بازسازی حیاط خانه قدیمی یکی از فرح‌بخش‌ترین اقدامات به هنگام بازسازی خانه قدیمی می‌باشد که می‌توانید با رعایت اصول و نکات مربوط به آن محیطی شاد و لذت بخش برای خود و خانواده تشکیل دهید که ساعت‌های خوشی را در آن بگذرانید. ما در این مقاله سعی داشتیم  تا نکاتی را جهت بهتر شدن بازسازی حیاط خانه قدیمی برای شما ذکر کنیم. ولی همانطور که خودتان بهتر می‌دانید کار را باید به دست کاردان سپرد تا از نتیجه راضی بود. پیشنهاد ما هم به شما این است که کار بازسازی حیاط خانه قدیمی خود را به تیم حرفه‌ای دکورساز بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید از طریق گزینه‌ی تماس با مشاوران شرکت دکورساز ارتباط برقرار کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس