گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

دکوراسیون داخلی دفتر کار | ۱۱ راهبرد کاربردی برای دکوراسیون داخلی شرکت

دکوراسیون داخلی دفتر کار | ۱۱ راهبرد کاربردی برای دکوراسیون داخلی شرکت
  • دکوراسیون داخلی دفتر کار، از عناصری است که می‌تواند به زیبایی و کارآمدی محیط دفتر کار کمک کند.

    توسعه­‌دهندگان و فعالان این حوزه، طراحان داخلی و تولیدکنندگان صندلی و مبلمان اداری هستند.

    دکورساز می­تواند برای شما داشتن یک فضای کاری خوب، و محیطی آرام و دلپذیر را برای صاحبان شرکت و کارمندان به ارمغان آورد.

    در این جا قصد داریم دربارهٔ طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، راهکارهایی را با شما در میان بگذاریم. تا آخر این مقاله با دکورساز همراه باشید.

    Contents

    ۱۱ راهبردهای کاربردی برای دکوراسیون داخلی شرکت

    1. معماری به سبک پلان طبقه باز
    2. بهره‌مندی از روان‌شناسی رنگ
    3. استفاده از مبلمان راحتی و لمی
    4. طراحی چندمنظوره
    5. استفاده از عناصر طبیعی
    6. محل استراحت
    7. محلی برای تندرستی و سلامتی
    8. تکنولوژی
    9. ۹.حریم خصوصی
    10. فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارمندان

    ۱.معماری به سبک پلان طبقه باز

    دکوراسیون داخلی دفتر کار

    در این سبک از طراحی مدرن الهام گرفته و از دیوارهای کمتری استفاده می‌کنیم، استفادهٔ کمتر از دیوار، هزینه‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد.

    سبک پلان باز، باعث می‌شود که بتوانیم تغییرات چشمگیری را برای کف محیط در نظر بگیریم.

    در این سبک فاصلهٔ کارمندان به هم نزدیک است و محیط دوستانه و پرانرژی شامل حالشان می‌شود، این امر باعث می‌شود رغبت بیشتری برای انجام کارها داشته باشند.

    زمانی که پلان طبقه باز را برای دکوراسیون داخلی دفتر کار خود در نظر بگیریم، رفت‌وآمد کارمندان و افراد را خیلی راحت می‌کند.

    همین امر باعث می‌شود، کارمندان به تحرک داشتن تشویق شوند، و در برابر بیماری‌هایی که از نشستن و کم‌تحرکی به وجود می‌آید در امان باشند.

    ۲.بهره‌مندی از روان‌شناسی رنگ

    46

    طبق تحقیقات هر رنگ قدرت خاصی در زمینه‌های مشخص دارد، روان‌شناسی رنگ در طراحی لوگو، برندها، کسب‌وکارها برای فروش بیشتر و خیلی از زمینه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    روان‌شناسی رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار هم نقش دارد و در تحت‌تأثیر قراردادن افراد آن دفتر و مراجعین نقش مهمی دارد.

    مثلاً آبی، رنگی است که حس آرامش، آسایش، امنیت، مسئولیت‌پذیری را انتقال می‌دهد، به همین دلیل بانک‌ها این رنگ رو خیلی مورداستفاده قرار می‌دهند یا دفاتری که فروش تجهیزات امنیتی بفروش می‌رسانند.

    رنگ سبز، حس رشد، سلامتی، ثروت را منتقل می‌کند و معمولاً دفاتر یا مکان‌هایی که به‌سلامتی مردم و محیط‌زیست کمک می‌کنند، از این رنگ استفاده می‌کنند.

    قرمز، رنگی جذاب، پرانرژی و گرم است، و به حس‌هایی مثل قدرت، اعتمادبه‌نفس و عشق اشاره دارد، این رنگ برای محیط‌های دوستانه و دفتر کارهایی که نیازمند خلاقیت و جنب­وجوش دارند به کار می‌رود.

    برای اطلاعات بیشتر و انتخاب رنگ مناسب، می‌توانید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهید و از کارشناسان در ترکیب رنگ‌ها کمک بگیرید.

    ۳.استفاده از مبلمان راحتی و لمی

    42

    اگر دوست دارید محیط کار به صورتی باشد که افراد مدام درگیر کار باشند و محیط کار برایشان کسل‌کننده نباشد، می‌توانیم از مبلمان راحتی و صندلی‌های لمی در دکوراسیون داخلی دفتر کار یا آفیس خود بهره‌مند شویم.

    میزگردها و صندلی‌هایی که چند نفر را کنار یکدیگر جمع می‌کند، می‌تواند محیطی سرگرم‌کننده و جذابی را در دفتر کار شما، برای همکاران و کارمندان فراهم کند.

    ۴.طراحی چندمنظوره

    38

    همکاری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، می‌تواند به رشد روند کار اداری در دفتر کار کمک کند.

    ما می‌توانیم فضاهای کوچکی را برای ملاقات‌ها، وقت استراحت و یا صحبت‌کردن‌های چندنفره برای همکاران را در یک سالن داشته باشیم.

    مثلاً با قراردادن دو صندلی و یک میز کوچک بین آن، می‌توان فضایی برای استراحت کردن و اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دو نفر را فراهم کرد.

    ما با به‌کاربردن طراحی چندمنظوره، می‌توانیم نهایت استفاده را از کوچک‌ترین فضاها، در دفتر کاری ببریم.

    ۵.استفاده از عناصر طبیعی

    33

    ما می‌توانیم با استفاده از گیاهان و درختچه‌های کوچک، در دکوراسیون داخلی دفتر کار، به جذابیت بیشتر محیط و بهره‌وری بیشتر دست پیدا کنیم.

    ترکیب گیاهان با عناصر دیگر در دفتر کار، علاوه بر زیبایی، استرس را کاهش می‌دهد، پاک‌سازی و تصفیه هوا هم از مزیت‌های دیگر استفاده از گیاهان است.

    علاوه بر گیاهان می‌توانیم از اشیاء چوبی و وسایلی که از سنگ ساخته شده‌اند استفاده کنید، آب‌نماها و مجسمه‌های سنگی نیز می‌توانند مؤثر باشند.

    ۶.محل استراحت

    31

    استراحت کردن شاید به‌ظاهر برای کار مضر باشد، اما کافی است یکبار وسط یک کار سنگین به جایی خلوت بروید و در راحت‌ترین حالت ممکن پاها بنشینید و قهوه‌ای بنوشید، در همین حال است که با شارش ایده‌های جدید و گرفتن انرژی مضاعف برای ادامهٔ کار برخوردار می­شوید.

    این کار اگر به‌اندازه و متعادل انجام شود، نه‌تنها برای کار مضر نیست بلکه بازدهی افراد مشغول در دفتر کار را بالا می‌برد.

    ۷.محلی برای تندرستی و سلامتی

    آخرین نکته برای دکوراسیون داخلی دفتر کار محلی برای تندرستی و سلامتی است. همان گونه که متوجه شدیم، گیاهان در دفتر کار می‌توانند باعث سلامتی و آرامش افراد شوند، فراهم‌کردن محیطی که شامل چند دستگاه ورزشی باشد نیز به سلامت ذهنی و جسمی آن‌ها کمک خواهد کرد.

    ما با این کار، کارکنان را به ورزش و فعالیت بدنی دعوت می‌کنیم و آنها دیگر درگیر شهریه، مسیر و زمان باشگاه رفتن نخواهند بود.

    ۸.تکنولوژی

    فناوری برای بسیاری از شرکت‌ها عامل مهمی به‌حساب می‌آید. با استفاده از فناوری می‌توان از راه دور مدیریت کارها را به دست گرفت که این امر می‌تواند هزینه‌های مدیریت دفتر را کاهش دهد. علاوه بر این استفاده از فناوری در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و کارایی را بهبود می‌بخشد. همچنین با استفاده از کنفرانس ویدئویی ارتباط با کارکنان و مشتریان از راه دور تسهیل می‌شود. از همین رو شرکت موظف است در فضای داخلی دفتر، ابزارهای تکنولوژی موردنیاز مانند کامپیوتر و سایر تجهیزات را فراهم کند و برای آنها، باید پیش از شروع پروژه برنامه‌ریزی داشته باشد تا دکوراسیون داخلی دفتر را با درنظرگرفتن این موارد انجام دهد.

    ۹.حریم خصوصی

    کارمندان برای تمرکز بر کار خود به فضای شخصی نیاز دارند. فضای شخصی شامل فضایی برای نگهداری وسایل شخصی مانند میز، قفسه و کمد است. شما می‌توانید با نصب پارتیشن‌ها محیطی برای کارمندان خود ایجاد کنید. فراهم‌کردن مکانی که در آن کارکنان احساس راحتی داشته باشند و استرس آنان را کاهش دهد و تاثیر مثبتی بر روی کار آنها دارد.

    ۱۰.عایق صدا

    عایق صدا یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی دفتر کار محسوب می‌شود. سروصدا می‌تواند منجر به احساس نارضایتی، عدم تمرکز کارکنان و کاهش بهره‌وری شود. بنابراین داشتن عایق صوتی خوب بسیار مهم است. چند نمونه از اقدامات عایق صدا در دکوراسیون داخلی شرکت‌ها عبارت‌اند از:

    1. استفاده از پانل‌های عایق صدا: پانل‌های عایق صدا را می‌توان برای کاستن صدا به دیوارها و سقف‌ها متصل کرد.
    2. نصب درب عایق صدا: با استفاده از درب عایق صدا می‌توان آلودگی‌های صوتی را کاهش داد. درب‌های آکوستیک را می‌توان در فضاهایی مانند اتاق کنفرانس و اتاق‌های خصوصی نصب کرد.
    3. قراردادن گیاهان: شاید برایتان عجیب به نظر برسد؛ اما گیاهان نه‌تنها می‌توانند هوای دفتر را پاک‌سازی کنند؛ بلکه صدا را نیز کاهش می‌دهند. گیاهانی با برگ‌های پهن بهتر می‌توانند سروصدا را جذب کنند.

    ۱۱.فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارمندان

    داشتن امکاناتی در دفتر که راحتی بیشتر کارمندان را مهیا کند مهم است. به‌عنوان‌مثال، داشتن دستگاه‌های کپی، چاپگر، قهوه‌ساز، مایکروفر و… این موارد نه‌تنها راحتی کارمندان را فراهم می‌کند، بلکه در افزایش بازدهی مجموعه هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. به طور مثال اگر شغل شما حسابرسی بیمه است، قطعاً کارکنانتان نیاز مبرمی به دستگاه کپی دارند، و اگر شما در صدد رفع این نیاز برنیایید، آنها مجبور خواهند بود برای کپی‌گرفتن به خارج از دفتر بروند. در این صورت واضح است که کیفیت کار مجموعه شما هم پایین خواهد آمد. اواخر تایم اداری نیز به دلیل کاهش بازدهی کارمندان وجود یک دستگاه قهوه‌ساز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

    جمع‌بندی:

    دکوراسیون داخلی دفتر کار از عناصر مهمی است که در صورت انجام اصولی و صحیح آن، می‌توانیم به زیبایی، آرامش و رشد کسب‌وکار خود بیفزاییم.

    اگر دکوراسیون دفتر کار به‌خوبی انجام شود و پارامترهای موردنیاز کارکنان فراهم شود، می‌توانیم افراد سالم‌تر، شادتر، با درآمد بیشتر، به جامعهٔ خود تحویل دهیم.

    قبل از شروع طراحی دفتر کار حتماً با یکی از مشاورین و متخصصین این حوزه، مشورت کرده و بررسی‌های لازمه را انجام دهید.

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس