گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

۰ تا ۱۰۰ طراحی ویترین مغازه

۰ تا ۱۰۰ طراحی ویترین مغازه
  • طراحی ویترین مغازه یکی از کارهایی است که بسیار خلاقانه، تخصصی و درعین‌حال اگر درست انجام شود و می‌تواند موجب افزایش فروش و افزایش مشتریان شما شود. در مقالات قبلی درباره نحوه چیدمان مغازه، نکات مهم برای نورپردازی مغازه،  بازسازی مغازه پوشاک و یک‌سری از مسائل دیگر صحبت کردیم. در این بخش قرار است راجع به طراحی ویترین مغازه صحبت کنیم و یک‌سری نکاتی که لازم است بدانید را ذکر خواهیم کرد. اما این بخش برای چه کسانی دقیقاً مفید است.

    شاید شما هم یک مغازه برای خود داشته باشید و به فکر این موضوع افتاده‌اید که مغازه خود را در کمترین زمان و به بهترین شکل بازسازی کنید. خوب بازسازی مغازه یک کار بسیار تخصصی و نیاز به یک سری از مسائل خلاقیت و… دارد.

    37

    همان‌طور که می‌دانید بازسازی مغازه و یک‌سری از موارد دیگر بسیار می‌تواند در افزایش فروش و مشتری بیشتر به مغازه شما کمک کند. اما همان‌طور که قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم این کار تنها با بازسازی مغازه نمی‌تواند برای شما مفید باشد. این سؤال شاید الان برای شما پیش‌آمده باشد که خب الان باید چه کاری انجام دهیم.

    ما در ادامه این بخش می‌خواهیم کامل درباره طراحی ویترین مغازه و یک‌سری از مسائل دیگر با هم دیگر صحبت‌هایی را داشته باشیم تا به فروش شما و افزایش مشتری شما کمکی کرده باشیم. پس این بخش رو به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید و تا آخرین بخش همراه سایت دکورساز باشید.

    Contents

    طراحی ویترین مغازه

    طراحی ویترین مغازه

    قطعاً باید این موضوع را بدانید که طراحی ویترین مغازه یک کار بسیار تخصصی و خلاقانه‌ای است که هرکسی نمی‌تواند آن را به‌خوبی و به‌درستی به اجرا در بیاورد. بسیاری از افرادی بودند که این کار را خواستن برای یک‌سری از مغازه‌داران انجام دهند. اما سریعاً شکست خوردند و طراحی ویترین مغازه خوبی را به جا نگذاشتند.

    همان‌طور که می‌دانید طراحی ویترین مغازه به یک‌شکل انجام نمی‌شود و ما در این دور و زمانه مدل‌های مختلفی از مغازه داریم. برای مثال طراحی ویترین مغازه موبایل هیچ زمان با طراحی ویترین مغازه پوشاک یکی نمی‌باشد و باید در هرکدام یک سری خلاقیت‌ها و ایده‌های متفاوتی را پیاده‌سازی کرد.

    برخی از مغازه‌ها کوچک و برخی از مغازه‌ها بزرگ هستند و خیلی از مغازه‌ها اجناس مختلفی را دارند و نورپردازی‌ها و رنگ‌آمیزهای هرکدام با همدیگر متفاوت است. تمامی موضوعات گفته‌شده در طراحی ویترین مغازه مؤثر است و باید به تک‌تک این موارد دقت شود. اما خوب برخی از افراد خیلی راحت و بدون هیچ چشم داشتی به این قضایا می‌آیند و برای یک سری از مغازه‌داران عزیز ویترین را طراحی می‌کنند که اصلاً چشمگیر و قابل‌مشاهده نیست.

    نمونه‌ای از طراحی مغازه عینک فروشی

    برای همین توصیه من این است که حتماً و حتماً قبل از این که طراحی ویترین مغازه خود را به افرادی مبتدی دهید درباره آن تحقیقاتی را انجام دهید و سعی کنید بودجه بیشتری را به افراد متخصص بدهید تا آنها این کار را برای شما به بهترین شکل انجام دهد تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

    البته سلیقه هر مغازه داری هم فرق می‌کند و برخی‌ها طراحی مدرن و کلاسیک را دوست دارند و هرکدام یک سری نظراتی را در این باره خواهند داشت.ما برای طراحی ویترین‌های مختلفی را مانند ویترین چوبی، ویترین شیشه‌ای، ویترین کلاسیک و… را داریم که هرکدام از این‌ها طبق آن بحثی که گفتم متفاوت است و علایق هرکسی با دیگری فرق می‌کند.

    ویترین مغازه

    یکی از قسمت‌های مهم و جذاب در طراحی مغازه است که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر فروش کالاهای مغازه داشته باشد. در ادامه، به چند نکته مهم در طراحی ویترین مغازه اشاره می‌کنیم:

     

    ۱- نورپردازی

    نورپردازی صحیح ویترین، می‌تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شود. استفاده از نورهای مناسب برای نمایش کالاها از جمله نکاتی است که باید در نورپردازی ویترین مغازه دقت شود.

     

    ۲- تنوع کالاها

    ویترین مغازه باید شامل تنوع کالاها باشد. استفاده از محصولات مختلف و متنوع، می‌تواند جذابیت ویترین را بالا ببرد و مشتریان را برای خرید کالاهای مغازه ترغیب کند.

     

    ۳- نمایش کالاها

    نمایش کالاها در ویترین، باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها به‌خوبی قابل‌مشاهده باشند. برای این منظور باید به‌دقت در مورد چیدمان کالاها، فضای لازم برای هر کالا و ترتیب قرارگیری آن‌ها در ویترین تفکر کنید.

     

    ۴- استفاده از تابلو و تزئینات

    استفاده از تابلو و تزئینات مناسب می‌تواند جذابیت ویترین را بالا ببرد. در این زمینه می‌توانید از تابلوهای دیجیتال، تابلوهای نوری و تزئینات گل‌وگیاه استفاده کنید.

     

    ۵- تمیزی ویترین

    تمیزی ویترین، بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر بسزایی بر جذابیت ویترین داشته باشد. بنابراین باید به‌دقت به تمیزی ویترین توجه کرد و همیشه آن را در حالت بهترین ممکن نگه داشت.

     

    ۶- نظم و ارتباط بین کالاها

    نظم و ارتباط بین کالاها در ویترین می‌تواند باعث جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش شود. برای این منظور، باید به‌دقت در مورد ترتیب قرارگیری کالاها، فاصله بین آن‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها تفکر کرد.

    در کل طراحی ویترین مغازه، بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی بر روی فروش کالاهای مغازه داشته باشد. برای بهترین نتیجه، باید به‌دقت به نکاتی که بالا ذکر شد، توجه کرد و ویترین را با استفاده از تنوع کالاها، نورپردازی صحیح، تابلو و تزئینات مناسب، نظم و ارتباط بین کالاها و تمیزی در حالت بهترین ممکن نگه داشت.

     

     

    چگونه می‌توانم نورپردازی ویترین را بهبود بخشم؟

    نورپردازی ویترین، یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و افزایش فروش کالاهای مغازه است. برای بهبود نورپردازی ویترین، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

     

    ۱- استفاده از نورهای مناسب

    بسته به نوع کالاها و طراحی ویترین، باید از نورهای مناسب استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، برای نمایش کالاهایی که باید رنگ‌های زنده داشته باشند، از نورهای سفید و روشن استفاده کنید. همچنین برای نمایش کالاهایی که نیاز به نور نرم و گرم دارند، می‌توانید از نورهای زرد و نرم استفاده کنید.

     

    ۲- تنظیم درجه روشنایی

    باید درجه روشنایی نورها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که کالاها به‌خوبی مشاهده شوند. اما درعین‌حال نورها بیش از حد درخشان نباشند. درجه روشنایی مناسب، باید بر اساس نوع کالاها و طراحی ویترین تعیین شود.

     

    ۳- استفاده از لامپ‌های LED

    لامپ‌های LED، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در نورپردازی ویترین هستند. این لامپ‌ها به دلیل مصرف کمتر انرژی و عمر طولانی‌تر، بهترین گزینه برای افزایش کارایی نورپردازی ویترین هستند.

     

    ۴- استفاده از نورپردازی مخفی

    استفاده از نورپردازی مخفی، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جذابیت ویترین را بالا ببرد. در این روش، نورها در پشت ویترین قرار داده می‌شوند و کالاها بازتاب نور را نشان می‌دهند.

     

    ۵- تنظیم زاویه نور

    تنظیم زاویه نور، می‌تواند به شما کمک کند تا نورها به بهترین شکل بر روی کالاها ویترین تابانده شوند. برای این منظور، باید زاویه نورها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که کالاها به بهترین شکل مشاهده شود.

    در کل، بهبود نورپردازی ویترین می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر جذب مشتریان و افزایش فروش کالاهای مغازه داشته باشد. برای کسب بهترین نتیجه باید به‌دقت به نکاتی که بالا ذکر شد، توجه کرد و نورپردازی را با استفاده از نورهای مناسب، تنظیم درجه روشنایی، استفاده از لامپ‌های LED، نورپردازی مخفی و تنظیم زاویه نور بهبود بخشید. در ادامه یک جمع‌بندی کوتاه برای این بخش خواهیم داشت.

     

     

    جمع‌بندی

    برای اینکه بتوانیم یک جمع‌بندی خلاصه‌واری داشته باشیم باید این موضوع را دوباره ذکر کنم که بازسازی مغازه یک کار بسیار تخصصی و دارای افراد باصلاحیت و خلاقی را می‌خواهد. اما خوب این موضوع ازیک‌طرف می‌تواند باعث افزایش فروش و افزایش مشتری در مغازه شما شود. فرقی هم نمی‌کند که شما چه چیزی را دارید در مغازه خود می‌فروشیم.

    یک مغازه ممکن است موبایل بفروشد، یک مغازه ممکن است لپ‌تاپ، یک مغازه ممکن است مواد غذایی و خیلی از چیزهای دیگر را بفروشد؛ اما هیچ تفاوتی در این زمینه حاصل نمی‌شود که شما چه چیزی را دارید می‌فروشید. هرچه که می‌فروشی با استفاده از این روش می‌توانید به افزایش فروش و مشتری خود بپردازید.

    البته همان‌طور که قبلاً هم گفتم موارد دیگری هم وجود دارد که باعث این موضوع می‌شود. یکی از آنها طراحی ویترین مغازه است که ما کامل در این بخش درباره این موضوع صحبت کردیم. در همین حین یک سری نکات بسیار کلیدی و عملی را به شما گفتیم که هنگام طراحی ویترین مغازه باید به این نکات دقت داشته باشید. امیدوارم که از این بخش بهره لازم و اطلاعات لازم را برده باشید و اگر این بخش برای شما مفید بود می‌توانید با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

     

     

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    200

    201

    202

    203

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس