گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

۰ تا ۱۰۰آنچه می‌بایست در خصوص عوارض بازسازی مغازه بدانید

۰ تا ۱۰۰آنچه می‌بایست در خصوص عوارض بازسازی مغازه بدانید
  • همان‌طور که می‌دانید برای ساخت‌وساز بازسازی و یک‌سری کارهای دیگر نیاز به گرفتن مجوز از شهرداری است. در هر منطقه یا شهر یا کشور تفاوتی نمی‌کند این کار یک قانون است که باید انجام دهید. شاید به بازسازی مغازه قدیمی خود پرداخته‌اید و بعد از یک مدت متوجه این موضوع شده‌اید که باید به عوارض بازسازی مغازه خود بپردازید.

    البته بازهم این موضوع کمی متفاوت است و باید به‌خوبی روی آن تحقیق و فکر شود. وقتی شما قصد بازسازی مغازه، خانه یا هر ملکی از خود را دارید باید به فکر گرفتن مجوز برای آن بخش باشید. اگر به فکر این موضوع نباشید ممکن است بعدها عوارضی را در پیش داشته باشد که این مورد اصلاً به نفع شما و کسب‌وکارتان نیست.

     

     

    45

     

    البته ممکن است برای بازسازی مغازه یا ساخت مغازه نپردازید. یعنی ممکن است که بخواهید خانه خود را بازسازی و یا به فکر ساخته یک‌خانه باشید. بازهم در این بخش قضیه تفاوتی نمی‌کند و باید به فکر گرفتن مجوز برای مکان خود باشید.  ما در این مقاله قصد داریم تا کامل درباره عوارض بازسازی مغازه صحبت کنید و یک سری نکاتی را به شما عزیزان بگوییم که هنگام بازسازی مغازه یا خانه خود به آن دقت کافی داشته باشید تا به مشکلی بر نخورید.

    Contents

    بازسازی چیست؟

     

    بازسازی چیست؟

    بازسازی یعنی فعالیت یک نفر یا همکاری چند نفر برای افزایش طول عمر یک بنا، بدون اینکه بخواهیم آن را تخریب کنیم. برای مثال شما یک مغازه‌ای دارید که حدوداً ۲۰ سال پیش‌ساخته شده است و این مغازه جزو آن دسته از مغازه‌هایی می‌شود که باید یا بازسازی شود یا تخریب شود.

     

     

    بازسازی مغازه چیست؟

    بازسازی مغازه به معنای انجام تغییرات و بهبود است در ساختمان و تجهیزات داخلی مغازه است. این فرایند شامل تعمیرات و بازسازی‌های مختلفی می‌شود که به‌منظور بهبود شرایط و افزایش کیفیت و جذابیت مغازه انجام می‌شود. بازسازی مغازه ممکن است شامل تغییراتی در طراحی داخلی و خارجی ساختمان، بهبود در تجهیزات و تکنولوژی‌های مورداستفاده، تغییرات در نوع کف‌پوش، دیوارپوش و نورپردازی باشد. هدف اصلی بازسازی مغازه، بهبود کسب‌وکار و افزایش فروش است. این فرایند می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای آپدیت و تجدیدنظر درباره شرایط فعلی مغازه و توسعه آن بهبود بخشد. همچنین، بازسازی مغازه می‌تواند بهبودی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست نیز به دنبال داشته باشد.

    عوارض بازسازی مغازه

     

     

     

    بازسازی مغازه شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

    بازسازی مغازه می‌تواند شامل تغییرات و بهبودهایی مختلفی باشد که بسته به نیاز و شرایط مغازه متفاوت است. اما در کل، بازسازی مغازه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • تعمیرات ساختمانی:این شامل تعمیرات دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها، پنجره‌ها، درب‌ها و سایر قسمت‌های ساختمان مغازه است.
    •  بازسازی داخلی: این شامل تغییرات در طراحی داخلی مغازه، شامل تغییرات در دکوراسیون داخلی، نورپردازی، کف‌پوش، دیوارپوش، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم برقی و سایر تجهیزات داخلی مغازه است.
    • بازسازی خارجی: این شامل تغییرات در طراحی خارجی ساختمان مغازه، شامل تغییرات در نمای ساختمان، پارکینگ، فضای سبز و سایر بخش‌های خارجی مغازه است.
    • بهبودهای فنی: این شامل بهبودهایی در سیستم‌های فنی مغازه مانند سیستم‌های برقی، الکترونیکی، امنیتی، اطفاء حریق، و سایر سیستم‌های مرتبط است.
    •  توسعه فضا: این شامل توسعه فضای مغازه، افزایش فضای فروش، ایجاد فضاهای بیشتر برای مشتریان و سایر تغییراتی که به افزایش فضای مفید مغازه کمک می‌کند.
    • بهبود ایمنی و بهداشت: این شامل ایجاد سیستم‌های بهداشتی و ایمنی مطابق با استانداردهای بهداشتی و ایمنی مربوط به مغازه است.
    • تجهیزات و ابزار: این شامل تهیه و نصب تجهیزات و ابزار موردنیاز برای بهبود عملکرد مغازه است، از جمله تجهیزات نمایشی، رفت‌وآمد، کیوسک خدماتی و سایر تجهیزات موردنیاز.

    به‌طورکلی، بازسازی مغازه شامل تعمیرات و بهبودهای مختلفی است که به‌منظور بهبود کیفیت و جذابیت مغازه و افزایش فروش انجام می‌شود.

     

    چه تغییراتی در نورپردازی مغازه می‌توان انجام داد؟

    تغییراتی که در نورپردازی مغازه می‌توان انجام داد بسیار گسترده هستند و بسته به نیاز و سلیقه مالکان مغازه، می‌توانند متفاوت باشند. مهم‌ترین تغییراتی که در نورپردازی مغازه می‌توان انجام داد عبارت‌اند از:

    • تغییر نوع منبع نوری: از لامپ‌های فلورسنت به ال‌ای‌دی یا هالوژن تغییر داده شود.
    • تغییر طیف رنگی: با استفاده از رنگ‌های متفاوت، می‌توان اثرات مختلفی روی طراحی و فضای داخلی مغازه به ارمغان آورد.
    • استفاده از نور مخفی: در برخی موارد، استفاده از نور مخفی و نورپردازی پنهان، برای ایجاد جویی رمانتیک و آرامش‌بخش که مشتریان را به خود جذب می‌کند، بسیار مفید است.
    • ایجاد تم‌های مختلف: با استفاده از نورپردازی، می‌توان تم‌های مختلفی را در مغازه ایجاد کرد، از جمله تم‌های روشن و نرم، تم‌های تاریک و مهیج یا تم‌های زنده و شاداب.
    • استفاده از نورپردازی دکوراتیو: با استفاده از نورپردازی در دکوراسیون مغازه، می‌توان برای مشتریان یک تجربه خرید منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد کرد.
    • تغییر نوردهی در جایی که باید: می‌توان با استفاده از نورپردازی، نوردهی مطلوب را در جایی که باید فراهم کرد. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از نورپردازی مناسب، می‌توان نور به محصولات موردنظر روی پله‌های فروشگاه داد.

    در کل، نورپردازی مغازه می‌تواند برای بهبود جذابیت و فضای داخلی مغازه بسیار مؤثر باشد و به مالکان مغازه کمک می‌کند تا تجربه خرید منحصربه‌فردی برای مشتریان خود ایجاد کنند.

     

     

    48

     

     

    عوارض بازسازی مغازه

    به جز دریافت مجوز برای ساخت‌وسازها برای بازسازی مغازه یا خانه هم نیاز به مجوزهایی است. اما خب برای هرکدام از اینها نیازی نیست. یعنی ممکن است شما بخواهید برای بازسازی مغازه خود رنگ‌آمیزی‌هایی را انجام بدید یا به طراحی ویترین مغازه خود بپردازید.

    این مورد نیازی به گرفتن مجوز و عوارض بازسازی مغازه ندارد. یعنی این کار بدون مجوز هم می‌تواند انجام شود. اما خوب برخی از بازسازی‌های مغازه است که نیاز به دریافت مجوز برای این کار وجود دارد و اگر به دریافت مجوز برای این کار فکر نکنید ممکن است عوارض بازسازی مغازه برای شما گران تمام شود.

    خیلی از افراد فکر می‌کردند که بازسازی مغازه خود نیازی به دریافت مجوز ندارد و در همین حین عوارض بازسازی مغازه برای آنها خیلی بیشتر است. اما همیشه قبل از بازسازی مغازه یا خانه خود به فکر این موضوع باشید که حتماً این موارد را پیگیری کنید تا در زمان بازسازی مشکلی برای شما به وجود نیاید. پس از عوارض بازسازی مغازه خیلی به نفع کسب‌وکارها نمی‌تواند باشد و خیلی راحت می‌تواند به کسب‌وکارهای شما ضرری برساند.

     

    راه‌های کاهش عوارض بازسازی مغازه

    عوارض بازسازی مغازه شامل هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، عوارض شهرداری، هزینه‌های ساخت‌وساز و غیره هستند. برای کاهش این هزینه‌ها، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

    • درخواست تخفیف مالیاتی: در برخی کشورها، برای مالکان ملک‌های باسابقه، تخفیف مالیاتی برای بازسازی مغازه در نظر گرفته شده است.
    • مذاکره با شهرداری: برخی شهرداری‌ها ممکن است برای تشویق بازسازی مغازه، تخفیف‌هایی در عوارض شهرداری به مالکان ارائه کنند.
    • استفاده از مصالح باکیفیت مناسب: با استفاده از مصالح باکیفیت و مقاوم، نیاز به بازسازی مکرر کاهش پیدا می‌کند، بنابراین هزینه‌های بازسازی را نیز کاهش می‌دهد.
    • طراحی مناسب: با برنامه‌ریزی مناسب و طراحی مغازه به‌گونه‌ای که بتواند از نظر فضایی و عملکردی به بهترین نحو استفاده شود، هزینه‌های بازسازی و تغییرات بعدی کاهش می‌یابد.
    • استفاده از مشاورین حرفه‌ای: استفاده از خدمات مشاورین حرفه‌ای در زمینه بازسازی مغازه، می‌تواند در کاهش هزینه‌های بازسازی و بهبود عملکرد مغازه مؤثر باشد.

     

    جمع‌بندی

    مانند همیشه یک جمع‌بندی برای مقاله و بخش‌های سایت خود داریم و برای این بخش یعنی عوارض بازسازی مغازه یک جمع‌بندی مختصری خواهیم داشت. قطعاً این موضوع را می‌دانید که برای ساخت‌وساز خانه یا مغازه و یا حتی و بازسازی مغازه و خانه نیاز به مجوزهایی از طرف شهرداری است. اما خوب این گرفتن مجوز خودش یک سری پروسه‌های طولانی‌مدتی را طی خواهد کرد و دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

    بازسازی مغازه و خانه هم می‌توانند برای شما مجوزهایی را به همراه داشته باشد و یا نیازی به گرفتن مجوز نیست. اگر مغازه شما برای بازسازی نیاز به مجوز داشته باشد و شما این کار را نکنید عوارض بازسازی مغازه را به همراه خواهید داشت.

    ما در این بخش کامل درباره این موضوع که عوارض بازسازی مغازه چیست و یک سری نکات ریز را به شما عزیزان گفتیم. امیدوارم که از این بخش بهره و اطلاعات لازم را برده باشید و اگر این بخش برای شما مفید بود آن را حتماً و حتماً با دیگران به اشتراک بگذارید تا بقیه هم بتوانند از این عوارض بازسازی مغازه اطلاعاتی را به دست بیاورند.

     

     

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    215

    208

    209

    207

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس