گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

چینش وسایل منزل به صورت حرفه‌ای!

چینش وسایل منزل به صورت حرفه‌ای!
  • چینش وسایل منزل یکی از مسائل ضروری برای زیبایی منحصربه‌فرد دکوراسیون داخلی منزل شما است، اما متأسفانه مشکلات عدیده‌ای در زمان چیدمان منزل اتفاق می‌افتد.

    افراد مختلف بدون دانستن یک سری نکات ضروری و مهم و یک سری از ترفندهای اساسی برای چیدمان منزل اقدام به انجام این کار می‌کنند. اما لازم است که این کار توسط متخصصین مربوط به طراحی و دکوراسیون منزل انجام شود.
    متخصصین طراحی و چیدمان داخلی منزل و آپارتمان می‌توانند ایده‌های جدیدی را به شما ارائه دهند تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن چیدمان داخلی وسایل منزل خود را انجام دهید و با انجام ترفندهای مناسب بهترین چیدمان را برای وسایل منزل خود به ارمغان آورید.
    در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین ترفندهای ممکن برای چیدمان منزل ایرانی و اصول چیدمان منزل را به شما ارائه دهیم.

     

     

    Contents

    نکات مهم قبل از چیدمان وسایل منزل

    قبل از چینش وسایل منزل به موارد زیر دقت کنید:

    خالی‌کردن فضای موردنظر

    قبل از چیدمان مجدد فضای خانه مطمئن شوید که وسایل اضافه را از جلوی دست‌وپای خود دور کنید و یک فضای نسبتاً خالی داشته باشید. به این صورت هم تردد آسان‌تر خواهد شد و هم درک بهتری از فضا ایجاد می‌شود.

     

     

    پیش‌بینی کاربرد فضاهای مختلف

    از این فضایی که قرار است بچینید چه استفاده‌ای خواهد شد؟ این اتاق برای پذیرایی از مهمان است یا برای دورهمی‌های خانوادگی چیدمان می‌شود؟ هدفی که برای استفاده از فضای خود در نظر گرفته‌اید رابطه‌ای تنگاتنگ با چینش وسایل منزل خواهد داشت. پس به یاد داشته باشید که اول کاربری فضا را مشخص کنید و در هر مرحله از خود بپرسید آیا این چیدمان برای هدف موردنظر صحیح است یا خیر؟

     

     

    برنامه‌های اینترنتی رایگان!

    تکنولوژی در همه‌جا به کمک ما می‌آید. با استفاده از نرم‌افزارها خیلی راحت می‌توانید جای در و پنجره‌ها را مشخص کرده و چیدمان را با انواع وسایل مختلف با سایزهای گوناگون امتحان کنید. مبلمان، گیاهان، قاب‌ها، آینه‌ها و لامپ‌ها با سایزهای مختلف را می‌توانید در فضاهای مختلف خانه خود امتحان کرده و فرصتی عالی برای چیدمان بهتر وسایل منزل خود پدید آورید.

     

     

     

    29

     

    اصول چینش وسایل منزل در پذیرایی

    در این بخش قصد داریم که اصول مربوط به چیدمان منزل را به شما ارائه دهیم تا یک سری از اشتباهات رایج در زمان چینش وسایل منزل را دیگر انجام ندهید. اول‌ازهمه یادتان باشد که طراحی شلوغ اطراف تلویزیون را به‌هیچ‌عنوان انجام ندهید، دستگاه رایج که امروزه در بسیاری از خانه‌های ایرانی انجام می‌شود. چینش وسایل منزل یکی از مواردی است که در بازسازی منزل به کار می‌رود.

     

     

    اطراف تلویزیون را خلوت کنید!

    می‌دانی بعضی از افراد هستند که تمام دکوری‌ها وسایل تزیینی خود را در اطراف تلویزیون در نظر می‌گیرد درحالی‌که به‌غیراز تلویزیون فضاهای دیگری در منزل وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد. در درجه اول سعی کنید که از تمامی فضاهای منزل خود برای قراردادن وسایل تزیینی و دکوری‌ها استفاده نمایید و در درجه اول ذهن شما به سمت تلویزیون نرود.

     

     

    تأثیر گیاهان در چینش وسایل منزل

    عدم وجود گیاهان خانگی، مورد بعدی که بازهم متأسفانه در بسیاری از منازل مشاهده می‌شود این است که استفاده از گیاهان خانگی را بسیاری از افراد نادیده می‌گیرند درصورتی‌که گیاهان خانگی می‌توانند نقش بسزایی در طراحی و چیدمان ایدئال برای منزل شما داشته باشند.

     

     

    24

     

     

    همان‌طور که می‌دانید امروزه در بسیاری از خانه‌ها از وسایل مانند وای‌فای و مودم‌ها ADSL استفاده می‌شود که امواج ایجاد شده توسط آنها برای سلامت انسان‌ها بسیار خطرناک است. استفاده از گیاهی مانند کاکتوس هم می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد و هم اینکه به دکوراسیون و چیدمان هرچه بهتر فضای منزل شما کمک کند.

    مورد بعدی که در چیدمان وسایل منزل را هم به آن توجه نمی‌شود انتخاب آباژور نامناسب در زمان چیدمان است. بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور خود دقت بیشتری داشته باشید و مصرف و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

     

     

     دکوراسیون دیوارها و ورودی خانه را از یاد نبرید!

    چیدمان قاب‌ها روی دیوار

    استفاده از قاب عکس‌های زیاد و نامتقارن نسبت به طراحی داخل منزل هم یکی دیگر از اشتباهات رایج است که در زمان چیدمان وسایل منزل انجام می‌شود. انتخاب قاب عکس مناسب باتوجه‌به رنگ‌بندی دیوارها و فضای منزل شما کارشناسان دکوراسیون و چیدمان داخلی وسایل منزل در این زمینه می‌توانند راهکارهای مناسبی را به شما ارائه می‌دهند که خالی‌ازلطف نیست که از مشاوره کارشناسان مربوطه در این زمینه استفاده نمایید. مورد بعدی اینکه با ایجاد گالری دیواری بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه‌تان را انتخاب کرده و آن را به گالری عکس تبدیل نمایید.
    البته این فقط یک پیشنهاد است و نباید فضای منزل شما توسط شناسان مربوطه بررسی شود و شاید راه‌حل‌های بهتری نیز برای آن وجود داشته باشد.

     

     

    دکوراسیون ورودی خانه را دریابید!

    مورد بعدی که در اصول چیدمان منزل شما باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که فضای ورودی خانه خود را حتماً به آن اهمیت ویژه دهید چرا که زمانی که شخصی می‌خواهد وارد منزل شما شود اولین چیزی را که مشاهده می‌کند فضای ورودی منزل است که باید حتماً ایده‌های مناسبی را برای آن در نظر گرفت.

     

     

    اصول چیدمان مبل در منزل

    مورد بعدی که در اصول چیدمان منزل باید به آن دقت کنید استفاده از مبلمان و نحوه درست چیدمان آنها است، سعی کنید که تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی ظریف ایجاد کنید به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از میز جلو مبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

     

    نکات مهم در چینش مبلمان منزل

    • قبل از نصب آینه‌ها و تابلو و قبل از انجام هر کار دیگری ابتدا مبل‌ها را بچینید.
    • از تکه‌های بزرگ‌تر مثل کاناپه و مبل‌های دونفره شروع کرده و سپس مبل‌های تکی و عسلی‌ها و گلدان‌ها را قرار دهید.
    • به باز شدن در و پنجره‌ها هنگام چیدمان وسایل منزل دقت کنید.
    • بعد از مبل‌ها نوبت لامپ‌ها و چراغ‌های تزیینی می‌شود. برای چیدمان قاب‌ها عجله نکنید.
    • اگر تلویزیون وجود دارد فاصله صحیح با بیننده را رعایت کنید. حداقل ۸ فوت! یادتان بماند!!
    • برای تردد افراد، کودکان و احیاناً حیوانات خانگی فضای کافی در نظر بگیرید.

     

     

    چیدمان وسایل منزل در ناهارخوری

    مورد بعدی هم که در اصول چیدمان منزل باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید انتخاب میزناهارخوری مناسب برای چیدمان وسایل منزل است. نکته بعدی که حتماً باید برای چیدمان وسایل منزل به آن توجه داشته باشید این است که از مد روز برای چیدمان وسایل منزل خود استفاده کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده نمایید. سعی کنید رنگ‌ها و نقشه‌ها را در ترکیب با یکدیگر انتخاب کرده و از کنار هم قراردادن نقش متفاوت خودداری کنید.

     

     

    چطور فرش مناسب  و نور را انتخاب کنیم؟

    انتخاب فرش مناسب مورد بعدی است که در چیدمان وسایل منزل می‌تواند به شما کمک کند.

    انتخاب یک قالیچه با ابعاد مناسب با طرح و رنگ مناسب نسبت به فضای منزل شما می‌تواند در چشم مخاطب بسیار تأثیرگذار باشد. من اگر خود شما علاقه‌مند به سبک‌های کلاسیک هستید می‌توانید از فرش‌های دستباف استفاده نمایید که فضای کلاسیک ویژه را می‌تواند به منزل شما ارائه دهد

    مورد بعدی که در اصول چیدمان منزل باید به آن توجه داشته باشید مسئله نورپردازی است. حرف و باید باتوجه‌به عملکرد و کاربردش نورپردازی شده و این امر نیاز به درک درستی از روشنایی دارد به‌عنوان‌مثال نورپردازی زیر کابینت با نورپردازی کلیه آشپزخانه قطعاً متفاوت خواهد بود.

     

     

    جمع‌بندی و کلام آخر

    چینش وسایل منزل به‌صورت حرفه‌ای را به‌صورت کامل و جامع توضیح دادیم که چطوری انجام می‌شود و چه‌کارهایی باید انجام شود و مهم‌ترین مسئله‌ای که توی مقاله به آن پرداختیم و بسیار هم مهم است بحث اصول چیدمان منزل است که به‌صورت کامل توضیح داده شده است. امیدوارم متوجه شده باشید که چیدمان وسایل منزل آنقدرها هم سخت نیست و با رعایت یک سری اصول و قوانین ساده اما مهم می‌توان بهترین دکوراسیون را برای خانه خود به ارمغان آورد.
    موفق و پیروز باشید❤❤✔✔✔

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس