گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

آشنایی با مراحل کامل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

آشنایی با مراحل کامل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری
  • بازسازی آپارتمان ۶۰ متری به چه صورت است؟ آیا به دلیل محدودیت‌هایی به واسطه‌ی متراژ کم وجود دارد؟ تفاوت بازسازی آپارتمان ۶۰ متری با یک آپارتمان ۱۰۰ متری چیست؟ یک خانه‌ هرچقدر هم کوچک باشد باز هم می‌تواند با رعایت اصول بازسازی به کعبه آمال تبدیل شود. متراژ کم خانه شاید محدودیت‌هایی در اجرای بازسازی خانه ایجاد کند ولی باز می‌تواند به فضایی راحت، دلنشین و در خور شان شما تبدیل شود.تیم بازسازی دکورساز قصد دارد تا در این مقاله ضمن تشریح چگونگی بازسازی آپارتمان ۶۰ متری شما را با چالش‌های پیش رویتان آشنا کند.

    Contents

    مراحل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری به روش اصولی نیازمند رعایت مراحل آن به صورت کامل می‌باشد که آن‌ها را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم و به ترتیب هرکدام را توضیح خواهیم داد.

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    پیش مراحل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    مراحل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری به شرح زیر می‌باشد:

    1. ثبت قرارداد با پیمانکار: برای بازسازی آپارتمان ۶۰ متری بهتر است که با یک تیم متخصص در این زمینه همکاری نمایید چرا که تجربه و دانشی که تیم بازسازی چون دکورساز در این سال‌ها پیدا کرده است می‌تواند روند بازسازی را بهبود ببخشد و به بهترین نحو آن را به انجام برساند.
    2. اخذ مجوز: یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از شروع بازسازی آپارتمان ۶۰ متری باید انجام دهید اخذ مجوز از جانب شهرداری می‌باشد. با توجه به ضوابط و قوانین بازسازی آپارتمان یک سری اقدامات مشمول اخذ مجوز از شهرداری می‌باشد و اقدام به بازسازی بدون کسب مجوز شما را دچار دردسرهای بزرگ و جریمه‌های هنگفت می کند.
    3. بازدید کارشناسان: کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها باید قبل از اقدام به بازسازی به آپارتمان سر بزنند و بخش‌هایی که از نظر فنی نیاز به بازسازی دارند را بررسی کرده و با توجه به متراژ آپارتمان سبک و مدل بازسازی را تعیین کنند. در این مرحله‌ است که برآورد هزینه‌ها نیز صورت می‌گیرد.
    4. طراحی و نقشه کشی: یکی از اقداماتی که قبل از شروع بازسازی آپارتمان ۶۰ متری باید انجام بگیرد طراحی و نقشه‌ی بازسازی می‌باشد. در این قسمت از جانب پیمانکار و طراحان طرح‌های ۲بعدی و سپس ۳ بعدی به کارفرما ارائه می‌شود تا به خوبی بتواند با بخش‌های مختلف بازسازی آپارتمان ۶۰ متری آشنا شود و خود نیز اگر تغییراتی مد نظر داشت قبل از به اجرا درآمدن طراحی به پیمانکار اعلام می‌نماید.

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بیشتر بخوانید: مراحل بازسازی خانه قدیمی به جدید

    مراحل اصلی بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بعد از انجام پیش مراحل می‌توان به سراغ بخش‌های اصلی بازسازی آپارتمان ۶۰ متری رفت. این مراحل به شرح زیر می‌باشد:

    1. تخریب بخش‌های ناکار آمد و اضافی یا قسمت‌هایی که نیاز به تغییر کاربری دارند. همچنین با تخریب دیوارها می‌توانید فضای بیشتری در اتاق‌ها ایجاد کنید.
    2. ترمیم یا تعویض تاسیسات آبی، لوله کشی‌ها و اتصالات. لوله‌ها و اتصالات به مرور زمان دچار آسیب‌هایی می‌شوند که باید بعد از مدتی به تعمیر یا تعویض آن‌ها دست زد.
    3. تعویض سیم کشی‌ها مخصوصا در بازسازی خانه قدیمی انجام می‌پذیرد و دلیل آن هم خرابی‌ها و اتصالی‌های پیش آمده به مرور زمان می‌باشد.
    4. تعویض کفپوش جزوی از مراحل اصلی بازسازی آپارتمان ۶۰ متری می‌باشد. در این مرحله کفپوش‌های قدیمی که دچار آسیب شده‌اند را با کفپوش‌های جدیدتر جایگزین می‌کنند. سرامیک، پارکت، لمینت و سنگ از جمله متریال‌هایی است که در بازسازی کفپوش آپارتمان ۶۰ متری استفاده می‌شود.

    اگر قصد بازسازی خانه قدیمی به جدید را دارید بهترین متریال استفاده از سرامیک می‌باشد.

    بیشتر بخوانید: هر آنچه در رابطه با بازسازی خانه قدیمی در تهران باید بدانید…

    1. ترمیم و نقاشی دیوارها یا نصب کاغذ دیواری از اصلی‌ترین مراحل بازسازی آپارتمان ۶۰ متری می‌باشد. این مراحل بعد از کارگذاری سیم کشی و لوله کشی‌ها انجام می‌گیرد. رنگ از عناصر مهمی است که باید در این بخش به خوبی به آن توجه کنید. از دیگر نکاتی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از متریال مناسب می‌باشد.
    2. بازسازی قاب پنجره‌ها و چهارچوب درب‌ها که تاثیر زیادی در صرفه‌جویی انرژی و زیبایی ظاهر خانه شما خواهد داشت. سعی کنید با توجه به سبک کلی بازسازی آپارتمان ۶۰ متری اقدام به تعویض درب و پنجره‌ها کنید.

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آشپزخانه آپارتمان ۶۰ متری

    به آشپزخانه قلب خانه می‌گویند و به همین دلیل باید در بازسازی آن دقت زیادی به عمل آید. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا بهتر است که در بخش‌های زیر تغییراتی ایجاد کنید:

    • بازسازی کابینت‌‌ها
    • بازسازی کفپوش
    • بازسازی دیوار
    • نصب سینک و شیرآلات

    در بازسازی آشپزخانه باید که دسترسی آسان به هر بخش را فراهم آورید.

    بازسازی سرویس بهداشتی

    در بازسازی آپارتمان ۶۰ متری نباید سرسری از کنار بازسازی سرویس بهداشتی رد شوید چرا که این بخش نیز مانند بخش‌های دیگر خانه حائز اهمیت می‌باشد. ما در مقاله‌ای با همین عنوان برای شما صفر تا صد بازسازی سرویس بهداشتی را توضیح داده‌ایم که مطالعه‌ی آن اطلاعات دقیقی به شما خواهد داد.

    بازسازی حیاط آپارتمان ۶۰ متری

    آپارتمان‌ها معمولا دارای حیاط نمی‌باشند یا اگر دارا باشند آن حیاط مشاع است. یعنی اینکه به صورت عمومی در اختیار تمامی ساکنین قرار می‌گیرد که کار بازسازی آن مربوط به یک شخص نمی‌باشد. اما اگر آپارتمان شما دارای حیاط می‌باشد و می‌خواهید اقدام به بازسازی حیاط آن کنید بهتر است مقاله‌ای را که در همین رابطه نوشته‌ایم را بخوانید.

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره بازسازی حیاط خانه قدیمی بدانید!

    هزینه بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

    هزینه‌ها همواره از چالش‌های اصلی مالکان برای بازسازی می‌باشند. البته باید به شما این نوید را بدهیم که بازسازی آپارتمان ۶۰ متری به دلیل متراژ پایین‌تر هزینه‌ی کمتری نیز به همراه دارد چرا که از مصالح کمتری استفاده می‌شود.

    برای برآورد هزینه‌های بازسازی آپارتمان ۶۰ متری باید بخش‌های مختلفی را ارزیابی کرد. برای مثال قیمت مصالح به کار رفته، حجم تغییرات و اجرت نصب و بازسازی را باید لحاظ کرد. در کنار این‌ها هزینه‌های مربوط به پیمانکار و اخذ مجوز را نیز می‌بایست اضافه کرد.

    بهترین راه برای برآورد هزینه‌های بازسازی آپارتمان ۶۰ متری برقراری تماس با کارشناسان فروش شرکت دکورساز می‌باشد و آن‌ها بعد از ارزیابی شرایط به شما هزینه‌ها را اعلام می‌کنند. اما همانطور که در بخشی از مقاله به آن اشاره کردیم برآورد کامل هزینه بازسازی آپارتمان ۶۰ متری بعد از بازدید کارشناس صورت می‌گیرد.

    سخن پایانی

    بازسازی آپارتمان ۶۰ متری می‌تواند ایده‌ی جذابی باشد و به هیچ عنوان به دلیل متراژ کم نمی‌توان گفت که ارزش بازسازی ندارد. اتفاقا یک ملک کوچک ۶۰ متری به خوبی می‌تواند با بازسازی به محیطی دنج و آرامش بخش تبدیل شود تا بتوانید ساعات خوشی را در آن سپری کنید. برای برخورداری از بازسازی آپارتمان ۶۰ متری می‌بایست که با یک تیم حرفه‌ای همکاری کنید و نکاتی که در این مقاله گفته شد را رعایت نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس