گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

آشنایی با انواع بازسازی حیاط خانه

آشنایی با انواع بازسازی حیاط خانه
  • یکی از انواع ایده برای بازسازی خانه، بازسازی حیاط می‌باشد که موجب می‌شود تا علاوه بر بالا رفتن طول عمر خانه و استحکام بخشیدن بیشتر به آن، یک فضای کاملا آرام و لذت بخش برای شما می‌سازد که می‌توانید ساعات زیادی را در آن به استراحت بپردازید. فرقی ندارد در بازسازی خانه قدیمی به دنبال بازسازی حیاط هستید یا در بازسازی آپارتمان قصد این کار را دارید. در هر دو مورد باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید و از چه نکاتی جهت بهتر و کم‌ هزینه‌تر شدن بازسازی حیاط توجه کنید.

    ما نیز در این مقاله از سری مقالات دکورساز سعی داشتیم تا نکات مهمی در جهت بازسازی حیاط را برای شما بیان کنیم تا بتوانید از داشتن یک محیط دلچسب مخصوص به خود لذت ببرید پس با ما تا پایان همراه باشید.

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط

    Contents

    بازسازی حیاط خلوت

    حیاط خلوت یک بخش غیر مسقف از محیط خانه یا آپارتمان است که به دو صورت شخصی و مشاع(اشتراکی) استفاده می‌شود و برای بازسازی آن ابتدا باید از یک سری قوانین مربوط به بازسازی حیاط خلوت را بدانید و سپس بعد از اخذ مجوز و پروانه‌ی ساخت از طرف شهرداری منطقه دست به بازسازی بزنید. باید بدانید که اگر حیاط مشاع باشد یعنی به صورت اشتراکی استفاده شود باید رضایت تمامی ساکنان را قبل از بازسازی حیاط خلوت جلب کنید.

     

    بازسازی حیاط

     

    حیاط‌های خلوت اغلب متراژ کوچکی دارند و برای بازسازی آن اقدامات زیادی لازم نیست انجام دهید. اما اگر فضای کافی را در اخیتار داشتید می‌توانید با گذاشتن مبلمان کوچک و کمی تغییرات جزئی می‌توانید فضایی جهت هم‌نشینی و صرف چای درست کنید.

    استفاده از نورپردازی مناسب، به کار بردن گیاهان و گلدان‌های مختلف را از یاد نبرید. چرا که این تغییرات شاید کوچک به نظر برسند ولی تاثیرات شگرفی در بازسازی حیاط خلوت شما به جای می‌گذارند.

     

    بازسازی حیاط

     بازسازی حیاط قدیمی

    یک حوض پر از آب، چند ماهی و یک هندوانه درون آن، باغچه‌های سرسبز با درختان تنومند و گلدان‌های مختلف، تصویر اکثر ما از حیاط‌ خانه‌های قدیمی می‌باشد که امروزه بسیار نایاب شده‌اند. اما اگر همچنان هم بتوان یکی از آن‌‌ها را پیدا کرد مطمئنا نیاز به بازسازی حیاط خواهد داشت.

    حال به این سوالات بپردازیم که بازسازی حیاط قدیمی به چه شکل است؟ آیا می‌توان بازسازی حیاط خانه را به صورت قدیمی مدل بازسازی خانه سنتی انجام داد؟ آری می‌توان ولی باید دید که آیا برای بازسازی حیاط به شکل سنتی شرایط مهیا است؟ در زمان‌های گذشته که هنوز جمعیت به صورت انفجاری رشد نکرده بود معماران می‌توانستند خانه‌هایی با حیاط‌های بزرگ طراحی کنند اما امروزه متراژ خانه‌ها و به طبع آن متراژ حیاط خانه نیز پایین آمده پس اگر متراژ خانه شما پایین باشد باید فکر دیگری به حال بازسازی حیاط کنید.

     

    بازسازی حیاط

     

    بیشتر بخوانید: بازسازی خانه به سبک سنتی

    اما برای بازسازی حیاط خانه قدیمی می‌بایست که بافت سنتی آن را حفظ کنید. برای مثال اگر در وسط حیاط حوض قرار دارد بهتر است که تنها آن را نوسازی کنید یا یک مدل جدیدتر جایگزین آن کنید. از صندلی و نیمکت‌های چوبی بهره ببرید. این کار باعث می‌شود که فضای سنتی در بازسازی حیاط قدیمی حفظ شود و همچنین بتوانید بهتر از آن استفاده کنید. در بازسازی حیاط خانه قدیمی فضا را تاریک نکنید. خیلی از ما در زمان کودکی می‌ترسیدیم که شب‌ها در حیاط خانه باشیم و دلیل آن هم تاریکی بود. اما امروزه با وجود وسایل و تجهیزات مختلف نورپردازی می‌توان محیط روشن و دلبازی برای خود طراحی کرد. نو کردن وسایل قدیمی. در بازسازی خانه قدیمی خود در عین حفظ بافت قدیمی باید دست به نوسازی یک سری وسایل بزنید برای مثال درب ورودی، کاشی‌های کفپوش و … .

     

    بازسازی حیاط

     

    در بسیاری از مواقع نتیجه‌ی بازسازی حیاط قدیمی به دست‌ آوردن یک حیاط جدید و مدرن می‌باشد که این کار نیازمند دیوارکشی مجدد، تعویض کامل کفپوش‌ها و دیگر المان‌های حیاط می‌باشد. همچنین لازم می‌دانیم این نکته را یادآوری کنیم که بازسازی حیاط قدیمی ممکن است هزینه‌های اضافی بردوش شما بگذارد و دلیل آن هم حجم زیاد پسماند و نخاله‌ای است که بعد از بازسازی به جا می‌ماند. اما باز هم این دلیل نمی‌شود که دست به بازسازی حیاط قدیمی نزنیم چرا که بسیاری از بخش‌های آن دچار خرابی و فرسودگی شده است و ممکن است خطرات و مشکلاتی چون ریزش دیوار یا وجود حشرات موزی به همراه داشته باشد. در ضمن برای داشتن یک فضای مفرح و آرامش‌بخش باید هزینه‌ای را پرداخت.

     

    بازسازی حیاط

    برای مطالعه : هر آنچه در رابطه با بازسازی خانه قدیمی در تهران باید بدانید…

    بازسازی حیاط کوچک

    آیا بازسازی حیاط کوچک ارزشش را دارد؟ اگر اقدام به بازسازی حیاط کوچک خانه کنیم تنها برای خود خرج تراشیده‌ایم یا اینکه کار معقول و منطقی‌ای انجام داده‌ایم؟

    برای اینکه بازسازی حیاط کوچک کاری ارزشمند باشد باید منطقی عمل کنیم و از مخارج الکی بپرهیزیم. یک پیشنهادی که به شما داریم این است که از حیاط کوچک به عنوان انباری استفاده نکنید. البته می‌توانید با کسب مجوز از جانب شهرداری در قسمتی از آن اتاقکی بنا کنید تا کارایی انباری را برای شما داشته باشد ولی این که همه‌ی وسایل و لوازم‌های غیر ضروری را در آنجا تلنبار کنید یک محیط آلوده، بلااستفاده با جلوه‌ای آزار دهنده تشکیل داده‌اید. یکی از بهترین استفاده‌ها از حیاط کوچک قرار دادن یک باربیکیو یا منقل و چند نیمکت می‌باشد که باعث می‌شود فضای گرم و صمیمی برای خود و خانواده شکل دهید.

     

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط منزل در انواع ساختمان‌ها

    مگر فرقی دارد که در چه ساختمانی دست به بازسازی حیاط بزنیم؟ بله. هر مدل خانه‌ای بازسازی حیاط مخصوص به خود را دارد. برای مثال بازسازی حیاط خانه‌‌ی ویلایی با بازسازی حیاط آپارتمان فرق‌های بزرگی با هم دارند. در ادامه به توضیح هر یک از این دو مدل بازسازی حیاط می‌پردازیم.

     

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط آپارتمان

    بسیاری از آپارتمان‌ها دارای حیاطی می‌باشند که اکثرا به صورت اشتراکی در میان ساکنان استفاده می‌شود. در صورت رضایت تمامی ساکنین می‌توان این بازسازی حیاط‌ آپارتمان را به بهترین نحو انجام داد. برای مثال احداث یک باغچه و سرسبزتر کردن حیاط، تعویض درب ورودی و تقسیم بندی محل پارک ساکنین و ساخت سایه‌بان برای هر محل پارک می‌تواند از جمله اقدامات موثر در بازسازی حیاط آپارتمان باشد. بازسازی حیاط آپارتمان و زیباسازی آن موجب بهبود روحیه ساکنان و آرامش خاطر آنان می‌شود.

    بازسازی حیاط

     

    بازسازی حیاط خانه ویلایی

    در بازسازی حیاط خانه ویلایی دست شما در اعمال تغییرات بازتر است مخصوصا اگر مالک خانه خودتان باشید. تقریبا تمامی تغییرات در بازسازی انواع حیاط‌ها یکی است و فقط مدل اجرا و اجناس استفاده شده در آن متفاوت می‌باشد. انتخاب نوع گیاهان و درختانی که خواهید کاشت به موقعیت مکانی خانه‌ی شما و متراژ آن بستگی دارد. از همین جهت در بازسازی حیاط خانه ویلایی می‌توان از درخت‌های بلند‌تری استفاده کرد ولی این امر در بازسازی حیاط آپارتمان به دلیل محدودیت فضا میسر نمی‌باشد. حتی در بازسازی حیاط خانه ویلایی قدرت تغییرات اساسی بیشتری در اختیار دارید و می‌توانید نقشه‌کشی آن را به طور دلخواه عوض کنید. انتخاب‌های گسترده‌تر در تغییر کفپوش نیز از مزیت‌های بازسازی خانه ویلایی است. برای مثال شما می‌توانید به جای سرامیک یا کاشی از چمن مصنوعی استفاده کنید. از آن‌ جایی که حیاط بخشی از خانه‌ است که زیاد با آب برخورد دارد باید از متریالی استفاده کنید که در این زمینه مقاومت بالایی داشته باشد.

    یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که قصد بازسازی حیاط خانه ویلایی خود را دارند: استفاده از استخر یا آبنما. داشتن  استخر اختصاصی در حیاط خانه می‌تواند فکر رویایی و جذابی باشد که در صورت داشتن فضای کافی و شرایط مناسب می‌تواند یک فکر بسیار جذاب باشد. حتی احداث یک آبنما می‌تواند فضایی شیک برای شما تداعی کند که موجبات نشاط و آرامش شما و ساکنین خانه را فراهم کند.

     

    بازسازی حیاط

    برای مطالعه بیشتر: ایده هایی مدرن برای بازسازی ویلا کردان

    بازسازی حیاط ویلا

    بازسازی حیاط ویلا بن کل با بازسازی حیاط خانه متفاوت است. زیرا که ویلا یک ملک شخصی است که بیشترین استفاده‌ی آن در جهت تفریح و استراحت می‌باشد. پس باید برابر با انتظاراتی که از ساعات خوشی می‌خواهید در ویلای خود داشته باشید، اقدام به بازسازی آن کنید. در ادامه به طور مخصتر وسایل تفریحی که می‌توانید در بازسازی حیاط ویلا استفاده کنید را برای شما شرح داده‌ایم:

    • احداث تاب و سرسره
    • ساخت استخر
    • احداث باغچه مخصوص باغبانی و کاشت میوه و سبزیجات
    • قرار دادن باربیکیو
    • کارگذاری سینک، فر و اجاق
    • کار گذاشتن ویدیو پروژکتور
    • قرار دادن آلاچیق
    • قرار گذاشتن یک دست مبلمان راحتی

    بازسازی حیاط ویلا به اندازه‌ی بازسازی خود ویلا حائز اهمیت می‌باشد چرا که اولین تقابل افراد با ویلا حیاط آن است و برای وارد شدن به ویلا باید از حیاط آن عبور کرد. پس در نظر داشته باشید که هرچقدر که می‌خواهید ویلایی شیک و مجلل داشته باشید باید همان مقدار نیز در بازسازی حیاط ویلا دقت به عمل آورید.

     

    بازسازی حیاط

    خلاصه کلام

    در مقاله‌ی بازسازی حیاط خانه سعی به معرفی انواع بازسازی‌ها برای حیاط‌های مختلف، نکات مختلف جهت بازسازی حیاط هر چه بهتر و همینطور بازسازی حیاط ویلا را برای شما مختصرا شرح دهیم. اما در نظر داشته باشید که برای اینکه بتوانید یک بازسازی حیاط مناسب، بدون هزینه‌های اضافی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید می‌بایست که حتما با یک تیم حرفه‌ای بازسازی تماس حاصل فرمایید، نکات و انتظارات مورد نظر خود را بیان کنید و کار را به عهده‌ی آن‌ها بسپارید. شرکت بازسازی و معماری دکورساز با داشتن یک تیم حرفه‌ای بازسازی می‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تماس درج شده در سایت با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس