گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

بازسازی ساختمان قدیمی! یک شروع دوباره

بازسازی ساختمان قدیمی! یک شروع دوباره
  • بازسازی ساختمان قدیمی می‌تواند یک شروع دوباره برای زندگی در مکان مورد علاقه‌‌ی خود باشد. در این ایامی که قیمت مسکن روز به روز در حال بالا رفتن است و خرید خانه‌ی جدید برای ما یک امر نشدنی به نظر می‌رسد بهترین کار برای داشتن یک خانه‌ی نو و مدرن بازسازی ساختمان قدیمی می‌باشد که از نظر قیمت بسیار به صرفه‌تر است و شما می‌توانید کاملا مطابق میل خود آن را انجام دهید. ولی بازسازی خانه قدیمی به جدید کاری نیست که بتوانید یک نفری آن را انجام دهید بلکه به یک تیم طراحی و فنی متخصص و مجرب در این زمینه نیاز دارید تا کار سخت و طاقت‌ فرسای بازسازی خانه قدیمی را برای شما به حرفه‌ای‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهد.

    با ما همراه باشید تا در این مقاله از سری مقالات دکورساز برای‌ شما به طور کامل مراحل بازسازی ساختمان قدیمی را برای شما شرح دهیم.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

    بازسازی ساختمان قدیمی

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    Contents

    اقدامات لازم قبل از بازسازی ساختمان قدیمی

    بازسازی ساختمان قدیمی شامل مراحلی می‌شود که مستلزم رعایت آن به نوبت می‌باشد. اما قبل از انجام مراحل بازسازی باید یک سری پیش برنامه انجام داد که این پیش مراحل به ترتیب زیر می‌باشد:

    • برنامه ریزی: طراحی و برنامه ریزی نقشه‌ی راه بازسازی ساختمان قدیمی شما می‌باشد و این مرحله تنها شامل نقشه‌کشی و مشخص کردن سبک و مدل معماری نمی‌باشد بلکه در این مرحله باید شما نوع مصالح و متریال مورد نظر را نیز مشخص کنید. همچنین تعیین مقدار بودجه نیز مربوط به همین مرحله از بازسازی ساختمان قدیمی می‌باشد.
    • بستن قرارداد با پیمانکار: برای بازسازی ساختمان قدیمی به یک پیمانکار حرفه‌ای جهت انجام کارهای مربوطه نیازمندید. وظایف یک پیمانکار خوب دادن مشاوره‌،‌ طراحی و نقشه‌کشی مناسب، تخریب و سپس بازسازی حرفه‌ای می‌باشد. همچنین بسته به نوع قرارداد شما با پیمانکار مشخص می‌شود که خرید و تامین مصالح به عهده‌ی شماست یا پیمانکار. حتی شما می‌توانید در قرارداد خود ذکر کنید که از چه مصالحی استفاده شود تا دیگر متحمل ضرر نشوید. پیمانکار نه فقط یک شخص حقیقی بلکه می‌تواند یک شرکت و تیم بازسازی چون دکورساز باشد که در این زمینه از تجربیات و دانش زیادی برخوردار است و در کار خود متعهد می‌باشد. یک تیم بازسازی حرفه‌ای می‌تواند بازسازی ساختمان قدیمی شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

     

    1 min 2

     

    • دریافت مجوز: در بسیاری از مواقع الزامی به کسب مجوز ساخت از شهرداری نمی‌باشد. ولی در مواردی از بازسازی ساختمان قدیمی که نیاز به تخریب گسترده دارد یا قرار است قسمتی به تراس، حیاط یا پارکینگ خانه اضافه شود یا تغییر کند می‌بایست که ابتدا از شهرداری منطقه اقدام به اخذ مجوز کرد.
    • تخریب: در بازسازی ساختمان قدیمی و کلنگی به دلیل خرابی‌ها و فرسایش‌های پدید آمده در طول گذر زمان می‌بایست که بخش‌هایی از خانه را تخریب کرد و دوباره به بازسازی پرداخت. ولی باید در نظر داشته باشید که پروسه‌ی تخریب یک عمل پر سر و صدا و مخاطره آمیز است و باید قبل از شروع عملیات تمهیدات لازم برای امن کردن محیط اطراف را انجام دهید.
    • شروع بازسازی: شروع بازسازی از زمانی آغاز می‌شود که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، طراحی بازسازی ساختمان قدیمی انجام پذیرفته، سبک معماری مشخص و مصالح مورد نیاز خریداری شده و تخریب و حمل و نقل نخاله‌ها صورت گرفته باشد و تیم بازسازی آماده‌ی شروع عملیات باشند. حال در ادامه به مراحل بازسازی ساختمان قدیمی می‌پردازیم.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    مراحل آغاز بازسازی ساختمان قدیمی

    در بازسازی ساختمان قدیمی باید با صبر و حوصله، بخش به بخش پیش رفت تا بتوان خانه‌ای شیک و مدرن را طراحی کرد. مراحل بازسازی ساختمان قدیمی به شکل زیر می‌باشد:

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی ساختمان قدیمی؛ پذیرایی و اتاق‌ها

    1. تعویض کفپوش‌ها: کفپوش‌ها چه از سنگ باشند چه سرامیک به مرور زمان دچار شکستگی و خرابی‌هایی می‌شوند که ظاهر خانه را زشت و زننده می‌کنند. برای داشتن یک خانه‌ی شیک و مدرن باید در انتخاب کفپوش‌های مناسب دقت کافی نمود. انتخاب کفپوش‌هایی از جنس سرامیک امروزه بیشترین استفاده را دارند چرا که علاوه بر زیبایی و ظاهری مدرن دوام و مقاومت بالایی به نسبت آب، مواد شیمیایی و حرارت دارند. همچنین شما می‌توانید از سرامیک‌های سفید براق برای بازتاب هرچه بهتر نور و دلبازتر نشان دادن خانه استفاده کنید.
    2. بازسازی و نقاشی دیوار: در بازسازی ساختمان قدیمی یکی از مهمترین بخش‌هایی که باید به آن توجه کرد دیوارهای خانه می‌باشد. بازسازی دیوارها در کنار همه‌ی زیبایی‌هایی که برای خانه شما به ارمغان می‌آورد موجب بالا رفتن امنیت و مقاومت خانه می‌شود. برای نقاشی دیوارها مرسوم است که از رنگ‌های روشن استفاده شود ولی شما می‌توانید به انتخاب خود یک دیوار را با رنگ‌های مختلف و طراحی‌های مدرن نقش دهید.
    3. بازسازی سقف: یکی از بخش‌هایی که در بازسازی ساختمان قدیمی ممکن است آسیب زیاد دیده باشد سقف خانه می‌باشد. در خانه‌های قدیمی اثراتی از ترک و تخریب بر روی سقف پدید می‌آید که دیر اقدام کردن در این رابطه ممکن است تبعات بدی داشته باشد. امروزه استفاده از سقف کاذب نیست در بسیاری از موارد زیاد شده است. سقف کاذب دارای مزیت‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان یک جایگزین کم هزینه و شیک برای بازسازی سقف خانه قدیمی به کار برد.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی ساختمان قدیمی؛ بازسازی تاسیسات

    1. بازسازی لوله کشی‌ها: بازسازی ساختمان قدیمی تنها به نوسازی و زیباسازی بخش‌هایی از خانه نمی‌باشد و باید از نظر کیفیت و کارکرد نیز اجزای خانه را بهبود بخشید و یکی از مهمترین این اجزا لوله‌ کشی خانه می‌باشد. به هنگام بازسازی ساختمان قدیمی ممکن است با لوله‌های آسیب دیده، ترکیده و یا رسوب بسته مواجه شوید. اقدام به تعمیر و تعویض لوله‌ کشی‌ها یک عمل ضروری در بازسازی ساختمان قدیمی می‌باشد. اتصالات، راه‌های آب و چاه‌ها باید در صورت خرابی تعویض شوند این کار حتی باعث می‌شود که از هدر رفتن آب جلوگیری شود و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب و هزینه‌های آن می‌شود.
    2. سیم کشی‌ها و تاسیسات برقی: یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفت انرژی بهبود سیستم برقی و سیم کشی خانه می‌باشد. در بازسازی ساختمان قدیمی مدام شاهد اتصالی‌ها و خرابی‌هایی در قسمت سیم کشی و تاسیسات برقی می‌باشیم که این خرابی‌‌ها ممکن است در صورت بازسازی نشدن خطرات جدی با خود به همراه داشته باشند. قراردادن جعبه فیوز نو، افزودن ترانس برق و ایمن کردن پریز‌ها از جمله اقداماتی است که در کنار بهبود سیستم سیم کشی خانه انجام می‌شود.
    3. نورپردازی: حال که سیم کشی و تاسیسات برقی خانه را به انجام رساندیم باید یک نورپردازی عالی برای خانه داشته باشیم چرا که این کار به زیباتر شدن و شیک‌تر شدن خانه بیشترین کمک را می‌کند. به طور کلی نورپردازی یکی از اجزای اصلی بازسازی ساختمان قدیمی است. امروزه در بسیاری از نمونه‌ها دیده می‌شود که به جای لوستر‌های قدیمی بزرگ با ارتفاع زیاد از لوسترهای مدرن کوچک و ساده یا هالوژن‌ها و ال ای دی‌های کم مصرف استفاده می‌شود که علاوه بر نوردهی فوق‌العاده به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی نیز کمک می‌کند.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی ساختمان قدیمی؛ بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

    آثار خرابی و فرسودگی یک خانه‌ی قدیمی در سرویس بهداشتی و حمام نیز دیده می‌شود. این قسمت‌های خانه به دلیل شستوشوی مداوم و برخورد مکرر با مواد شیمیایی یکی از بیشترین تخریب‌ها را می‌بینند. برای بازسازی ساختمان قدیمی باید از نو سرامیک‌ها و وسایل داخل سرویس بهداشتی و حمام را تعویض نمود و آن‌ها را با مدل‌های جدیدتر جایگزین کرد.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

    هزینه بازسازی ساختمان قدیمی

    یکی از اولین موضوعاتی که فکر هر شخصی که به دنبال بازسازی ساختمان‌ قدیمی خود است را مشغول می‌سازد هزینه بازسازی ساختمان قدیمی می‌باشد. مطمئنا خرج کردن هزینه‌ای هنگفت برای بازسازی ساختمان قدیمی فکر منطقی‌ای نمی‌باشد چرا که می‌توان با هزینه‌ی زیاد یک خانه‌ی جدید خرید. اما بازسازی ساختمان قدیمی باید به طرزی ساخته شود که دیگر نیازی به بازسازی دوباره نباشد و کار را در همان بازسازی اول یکسره کرد. پس در تهیه مصالح و متریال بازسازی کم کاری به خرج ندهید و با توجه به حجم بازسازی ساختمان قدیمی خود آن‌ها را از بهترین مدل‌ها تهیه نمایید.

    بازسازی ساختمان قدیمی به نسبت بازسازی خانه معمولی کمی خرج‌های اضافی نیز دارد. هزینه‌ی پیمانکار در این قبیل پروژه‌ها بیشتر است و شما هزینه‌ای را نیز باید جهت تخریب و حمل نخاله در نظر بگیرید.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی خانه قدیمی قبل و بعد

    یکی از بهترین راه‌های تشخیص میزان تاثیر بازسازی ساختمان قدیمی مشاهده‌‌ی نمونه‌هایی از قبل و بعد بازسازی می‌باشد. ما با آوردن نمونه‌هایی به شما کاملا نشان می‌دهیم که بعد از بازسازی خانه قدیمی خود چه تغییراتی را شاهد خواهید بود.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی روستایی

    همه‌ی پروژه‌های بازسازی مربوط به بازسازی خانه قدیمی در تهران نمی‌شود و محل بسیاری از پروژه‌‌های بازسازی در شهرستان‌ها قرار دارد. در بازسازی نما ساختمان قدیمی روستایی هدف حفظ بافت تاریخی و سنتی خانه می‌باشد که البته با درخواست صاحب خانه می‌توان آن را به سبک مدرن نیز طراحی کرد اما اگر می‌خواهید سبک سنتی خانه را حفظ کنید می‌توانید تنها دست به بازسازی عمومی خانه بزنید.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

     

    بازسازی ساختمان های قدیمی در کل چیست؟

    بازسازی عمومی خانه شامل بازسازی موارد زیر می‌باشد:

    1. بازسازی سقف
    2. بازسازی دیوار
    3. بازسازی آشپزخانه
    4. بازسازی کابینت‌ها
    5. بازسازی کفپوش
    6. تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها
    7. تعمیر و تعویض چهارچوب درب و پنجر‌ه‌ها

    اگر قصد تبدیل کردن خانه روستایی خود به یک خانه مدرن را دارید می‌توانید از بازسازی کامل استفاده کنید. بازسازی کامل به روشی می‌گویند که در آن از خانه تنها اسکلت باقی می‌ماند و باقی بخش‌های آن به کلی بازسازی می‌شوند.

     

    بازسازی ساختمان قدیمی

    نتیجه گیری

    بازسازی ساختمان قدیمی از دو نظر دارای اهمیت می‌باشند. در نگاه اول شاید یک خانه قدیمی به مرور زمان برای ما تکراری شده باشد و از آن دلزده شویم و با یک بازسازی اصولی و مناسب می‌توان این یکنواختی را به هم زد و به جای آن از طراحی شیک و مدرن بهره برد. از طرفی بازسازی ساختمان قدیمی از نظر مقاومت و استحکام بخشیدن به خانه نیز حائز اهمیت می‌باشد. اجزای داخلی و تشکیل دهنده‌ی خانه ممکن است به مرور زمان و به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی دچار خرابی‌ها و آسیب‌هایی شود که اقدام به موقع‌ در بازسازی آن می‌تواند جلوی خرابی‌های بیشتر را بگیرد.

    باید در نظر داشته باشید که بازسازی ساختمان قدیمی کار یک شخص نیست حتی اگر آن شخص در امر بازسازی خانه استاد باشد. همواره داشتن یک تیم بازسازی مجرب و حرفه‌ای در کنار خود باعث می‌شود که این کار کم هزینه‌تر و راحت‌تر انجام بگیرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه‌ی بازسازی و استعلام قیمت‌ها با مشاوران شرکت دکورساز تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را از ایشان کسب کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس