گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

۱۰ مدل از جذاب ترین بازسازی نما ساختمان قدیمی

۱۰ مدل از جذاب ترین بازسازی نما ساختمان قدیمی
  • بازسازی نما ساختمان قدیمی یک فرآیند مهم و جذاب است که به تجدید زیبایی و عملکرد ساختمان‌های قدیمی کمک می‌کند. این فرآیند می‌تواند از اصول طراحی مدرن بهره‌برداری کند و به ساختمان‌ها دوباره زندگی ببخشد به این خاطر که اولین قسمتی که در هرساختمانی به چشم می‌خورد نمای آن است به همین خاطر بازسازی نما ساختمان قدیمی از اهمیت بالایی برخوردارند. در این مقاله از سری مقالات دکورساز شما را با انواع بازسازی نما ساختمان قدیمی آشنا می‌سازیم تا اگر قصد بازسازی نمای ساختمان خود را دارید بتوانید ایده بگیرید.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    برای مطالعه : بازسازی خانه قدیمی

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    Contents

    ۱۰ مدل بازسازی نمای ساختمان قدیمی

    در نمای ساختمان‌های قدیمی، عموماً از مواد سنگی یا آجری استفاده می‌شود. این مواد اغلب جزئی اساسی از شخصیت و زیبایی ساختمان قدیمی را تشکیل می‌دهند. اولین اقدام برای بازسازی نما ساختمان قدیمی طبیعتا حذف یا تغییر این المان‌های قدیمی در نما است.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۱- نماهای شیشه ای برای بازسازی نما ساختمان قدیمی

    استفاده از نماهای شیشه‌ای به عنوان یک گزینه جذاب و مدرن برای بازسازی نما ساختمان قدیمی است به ویژه برای ساختمان‌های قدیمی ویلایی. این نوع نماها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان، مزایای زیادی دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • نورپردازی و روشنایی
    • ظاهر مدرن و زیبا
    •  ایجاد احساس فضای بزرگ‌تر
    • انعطاف‌پذیری در طراحی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    ۲- استفاده از رنگ‌های روشن

    استفاده از رنگ‌های روشن برای متریال بازسازی نمای ساختمان قدیمی می‌تواند تغییرات بسیاری را برای ساختمان به وجود بیاورد. رنگ‌ سفید ظاهری مدرن،‌ زیبایی و جلوه‌ای منحصر به فرد را به ساختمان قدیمی شما می‌بخشد. رنگ‌های روشن معمولاً نور را به خوبی جذب کرده و منعکس می‌کنند. این ویژگی می‌تواند به محیط داخلی یا نمای ساختمان زندگی و روحیه بیشتری ببخشد. به طور کلی استفاده از رنگ‌های روشن در بازسازی نما ساختمان قدیمی جلوه بسیار زیبایی را به نمای ساختمان می‌دهند.

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    ۳- ورق های چوبی در بازسازی نمای ساختمان های قدیمی

    استفاده از ورق‌های چوبی به عنوان جزءی از دکوراسیون داخلی منزل یک ایده عالی برای ایجاد حس طبیعت و آرامش در فضای زندگی است. این ورق‌های چوبی می‌توانند به تزئینات دیواری، کفپوش، سقف، میز و صندلی و حتی درب‌ها و پنجره‌ها اضافه شوند. استفاده از ورق‌های چوبی قدیمی می‌تواند فضای طبیعی را برای خانه به ارمغان بیاورد به همین دلیل افرادی که به طبیعت علاقه‌مندند از این سبک بازسازی نما ساختمان قدیمی استقبال می‌کنند.

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    در صورتی که ورق‌های چوبی در ساختمان قدیمی که قصد بازسازی آن را دارید وجود دارد دچار آسیب، خرابی، یا فرسودگی شده باشند، بهتر است آن‌ها را تعمیر یا جایگزین نمایید بعد از بازسازی ظاهر قدیمی نداشته باشد. ترکیب ورق‌های چوبی با دیگر عناصر دکوراسیونی مثل گیاهان، نورپردازی مناسب و مبلمان متناسب، می‌تواند اثر بصری جذابی ایجاد کند و به خلق یک محیط آرام و دلنشین کمک کند.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    برای مطالعه : هر آنچه در رابطه با بازسازی خانه قدیمی در تهران باید بدانید…

    ۴- استفاده از پنجره‌های بزرگ

    استفاده از پنجره‌های بزرگ اجازه ورود نور طبیعی بیشتری را به داخل فضا فراهم می‌کنند و ظاهر مدرنی را به نمای ساختمان می‌هند. امروزه این سبک از بازسازی نما ساختمان قدیمی بسیار ترند شده است.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۵- کامپوزیت کردن شیروانی

    استفاده از مواد کامپوزیتی یکی از مدل‌های بازسازی نما است. مواد کامپوزیتی، به دلیل خصوصیاتی مانند زیبایی، مقاومت در برابر آب، عایق حرارتی و قیمت مناسب، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای بازسازی سقف و شیروانی‌ها باشند.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۶- بازسازی درب های ورودی

    تعویض درب‌های ورودی قدیمی با درب‌های جدید و زیبا با رنگ‌های متنوع می‌تواند به شدت تغییرات مثبتی در نمای ساختمان‌های قدیمی ایجاد کند. در واقع، درب ورودی یکی از نقاط مهم در نما و جزء اولین المان‌هایی است که توجه هر فردی را جلب می‌کند و تاثیر زیادی بر تغییرات جلوه‌ی کلی ساختمان دارد.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۷- بازسازی کفپوش

    کفپوش محیط اطراف خانه یکی از عناصر مهم در ایجاد زیبایی نما و بازسازی خانه های قدیمی آن‌ها است. انتخاب کفپوش مناسب می‌تواند باعث تغییرات مثبتی در ظاهر کلی محیط اطراف خانه شود. نمونه‌هایی از کفپوش‌های معمول برای بازسازی محیط اطراف ساختمان قدیمی آورده شده است:

    • سنگ فرش
    • چمن طبیعی
    • چمن مصنوعی
    • گرانیت یا مرمر مصنوعی
    • کفپوش چوبی
    • کفپوش سنگی

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    برای مطالعه : ایده برای بازسازی خانه

    ۸- استفاده از نماهای سنگی

    استفاده از نماهای سنگی در ساختمان‌هایی که به دور از حاشیه‌ی شهر هستند و در خارج شهر قرار دارند می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. به این خاطر که سنگ به خوبی با طبیعت هماهنگ می‌شود و می‌تواند به تداعی حس طبیعی و زیبایی بیشتر در فضا کمک کند. این نوع نماها به خصوص در مکان‌هایی با چشم انداز زیبا و محیط‌های طبیعی نظیر ساحل، کوهستان، یا درون جنگل می‌توانند جلوه بی‌نظیری از بازسازی نما ساختمان قدیمی باشد.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۹- بازسازی ورودی خانه

    ورودی خانه و پله‌ها در بازسازی نما ساختمان قدیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در صورتی که ورودی خانه با پله‌ها طراحی شده باشد، مهم است که پله‌ها از ابعاد بزرگی برخوردار باشند و در کنار آن از ستون‌ها استفاده شود تا فضای ورودی شکوه بیشتری داشته باشد. می‌توان از سقف شیروانی نیز در این نوع ورودی‌ها بهره‌برداری نمود. اسامی پنجره‌های قدیمی نیز می‌توانند با پنجره‌های دو جداره جدید و مدرن جایگزین شوند تا نمای خانه به شکلی کاملاً شیک و با شکوه بهبود یابد.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

     

    ۱۰- استفاده از اکسسوری های خاص

    استفاده از اکسسوری‌های خاص می‌تواند به بازسازی نما ساختمان قدیمی جذابیت و زیبایی خاصی ببخشد. یکی از ایده‌های جالب برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی، ایجاد یک روف‌گاردن می تواند باشد. این اکسسوری زیبا و کاربردی می‌تواند از یک فضای بی‌استفاده روی سقف، یک مکان زیبا و آرامش‌بخش را برای اهالی ساختمان تبدیل کند.

    همچنین، می‌توان از دیگر اکسسوری‌ها مانند نورپردازی خاص، نمای کاشی‌های زیبا، درب‌ها و پنجره‌های با طراحی خاص، تزئینات فلزی یا چوبی، میزها و صندلی‌های بیرونی و غیره استفاده کرد تا نمای خارجی ساختمان را تغییر داده و به آن جذابیت بیشتری بخشید.

     

    بازسازی نما ساختمان قدیمی

    برای مطالعه : بازسازی چیست ؟

    دکورساز؛ بهترین مجموعه برای بازسازی ساختمان قدیمی

    همکاری با یک تیم معماری و طراحی دکوراسیون با تجربه مانند دکورساز بازسازی نما ساختمان قدیمی برای شما مزایای زیادی خواهد داشت. این تیم با بیش از ۱۶ سال سابقه در طراحی و بازسازی مکان‌های مختلف، معماران و مهندسان متخصص برجسته‌ای را دارد که می‌تواند از صفر تا صد بازسازی ساختمان قدیمی همراه شما باشد.

    جمع بندی

    در این مقاله به انواع بازسازی نما ساختمان‌های قدیمی پرداختیم و ۱۰ مدل از بازسازی نما را برای نوسازی و زیباتر کردن آن‌ها ارائه دادیم. انواع بازسازی نما ساختمان قدیمی شامل استفاده از نماهای شیشه‌ای، رنگ‌های روشن، ورق‌های چوبی، پنجره‌های بزرگ، مواد کامپوزیتی، تغییر درب و ورودی، کفپوش مناسب، نماهای سنگی، توجه به ورودی خانه و پله‌ها، و استفاده از اکسسوری‌های خاص می‌باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس