گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه

فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه
  • فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه در چیست؟ با گذشت زمان، نیازها و سلیقه‌های ما درباره خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم، تغییر می‌کنند. گاهی اوقات، تصمیم به بهبود و تجدید طراحی محیط زندگی می‌گیریم. در این راستا، دو راه برای تغییر خانه‌ای که به آن علاقه داریم وجود دارد: “بازسازی خانه” و “نوسازی خانه”. این دو عمل به نظر ممکن است مثل هم به نظر بیاییند، اما در واقعیت، دارای تفاوت‌هایی هستند که در این مقاله از دکورساز شما را با این تفاوت‌ها آشنا می‌سازیم.

    آشپزخانه شیک و جذاب

    Contents

    فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه در چیست؟

    فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه این است که زمانی که خانه تنها به تعمیر یا تغییر نیاز دارد بازسازی می‌گویند و زمانی که به طور کلی باید خانه کوبیده شود تا از نو ساخته شود نوسازی خانه گفته می‌شود. بنابراین ممکن است که بسیاری از افراد این دو عبارت را به جای هم به کار ببرند اما همان‌طور که دیدیم فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه بسیار است و مفهوم یکسانی ندارند.

    فنگ شویی در سالن نشیمن

    فرق بازسازی خانه با نوسازی در چه مواردی است؟

    بازسازی خانه و نوسازی خانه دو فرآیند متفاوت هستند که هرکدام دارای ویژگی‌های خود می‌باشند. در زیر به برخی از مواردی که بازسازی خانه با نوسازی خانه دارد اشاره می‌شود:

    بازسازی خانه

    در بازسازی خانه، ساختار موجود خانه حفظ شده و تغییرات اصلی بر روی دیزاین و ساختار داخلی اعمال می‌شود. ممکن است بخش‌هایی از ساختمان مثل دیوارها، سقف، یا کف بهبود یا تغییر کنند. بازسازی معمولاً هزینه کمتری نسبت به نوسازی دارد زیرا بخشی از ساختار موجود حفظ می‌شود و نیاز به ساخت یک ساختمان کاملاً جدید وجود ندارد و این مهم‌ترین فرق بازسازی خانه با نوسازی است.

    زمان اجرای بازسازی معمولاً کمتر از نوسازی است زیرا بخشی از ساختمان قبلی استفاده می‌شود. از آنجایی که ساختمان اصلی حفظ می‌شود و مواد ساختاری موجود مجدداً استفاده می‌شوند این فرایند کمتر بر محیط زیست تأثیر دارد.

    نوسازی خانه

    در نوسازی خانه، عموماً ساختمان قدیمی به طور کلی به همراه تجهیزات و سیستم‌های آن تخریب و سپس یک ساختمان جدید ساخته می‌شود. نوسازی به دلیل نیاز به ساخت یک ساختمان جدید، هزینه بالاتر و زمان بیشتری را مستلزم می‌کند.

    با نوسازی، فرصت‌های طراحی جدید و بیشتری وجود دارد چرا که می‌توان به طور کامل از ابتدا شروع کرد و نیازی به رعایت ساختار و طراحی موجود نیست. زیرا نیاز به تخریب کامل ساختمان قدیمی و استفاده از منابع جدید برای ساخت ساختمان جدید وجود دارد.

    بتونه کناف و اندودهای کناف

    بازسازی خانه یا نوسازی؟

    در نهایت، انتخاب با توجه به فرق بازسازی خانه با نوسازی انتخاب بین این دو بستگی به نیازها، بودجه، سلیقه، بافت خانه و شرایط دارد. اما چیزی که در هر دو مورد باید صدق شود این است که مهم است که از متخصصان معتبر و مجرب برای اجرای پروژه استفاده شود تا نتیجه نهایی از نظر فنی و ایمنی بهینه باشد و هم اینکه خانه از طراحی زیبایی برخوردار باشد.

    برای مشاهده نمونه کارها و  پروژه های دکورساز اینجا کلیک کنید. 

    یکی از دفاتر معماری و دکوراسیون داخلی معروف و متعهد در تهران، دکورساز می‌باشد که بیش از ۱۶ سال سابقه در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی، نوسازی و بازسازی خانه و البته بازسازی سایر ساختمان‌ها را دارد. این مجموعه می‌تواند همراه و مشاور خوبی در مسیر بازسازی برایتان باشد و صفر تا صد بازسازی خانه را برایتان انجام دهد. برای دریافت مشاوره و قیمت بازسازی خانه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

    5 نکته مهم از شرایط طراحی گلخانه در ویلا

    سخن پایانی

    فرق بازسازی خانه با نوسازی خانه در این است که در بازسازی، ساختار موجود حفظ شده و تغییرات اصلی بر روی طراحی و ساختار داخلی اعمال می‌شود، مانند تعمیر یا تغییر دیوارها، سقف، یا کف. این فرایند معمولاً هزینه کمتری نسبت به نوسازی دارد، زیرا بخش‌هایی از ساختمان قبلی حفظ می‌شود.

    در مقابل، نوسازی خانه به معنای تخریب کلی ساختمان قدیمی و ساخت یک ساختمان جدید است. این فرایند زمان بیشتری و هزینه بیشتری را لازم دارد، اما این امکان را فراهم می‌کند که از ابتدا به طراحی جدید و به‌روز شده بپردازیم.

    انتخاب بین بازسازی و نوسازی بستگی به نیازها، بودجه، سلیقه، بافت خانه، و شرایط دارد. در هر صورت، اهمیت دارد که از متخصصان مجرب برای بازسازی خانه یا نوسازی آن استفاده شود تا نتیجه نهایی فنی و زیبایی بهترین باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس