گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

نکات مهم برای نورپردازی مغازه چیست؟

نکات مهم برای نورپردازی مغازه چیست؟
  • نکات مهم برای نورپردازی مغازه چیست؟ اگر مایلید به مشتریان مغازه خود اضافه کنید و به فروش بیشتر فکر می‌کنید باید یکسری نکات را رعایت کنید. یکی از نکات مهم برای افزایش مشتری نورپردازی مغازه است. نورپردازی مغازه یکی از مهم‌ترین نکات و بخش‌هایی است که اگر به‌درستی رعایت کنید می‌توانید فروش زیاد و افزایش مشتری را تجربه کنید. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها نورپردازی مغازه نیست که به افزایش مشتری و فروش بیشتر کمک می‌کند اما این نکته را اگر رعایت کنید قطعاً نتیجه خیلی خوبی را خواهید گرفت.

    ما داریم مقاله قصد داریم تا شما را با یک سری نکات مهم نورپردازی مغازه آشنا کنیم. این نکات به‌ظاهر ساده اما تأثیر بسیار زیادی را دارد. اگر قصد دارید تا نکاتی را درباره نورپردازی مغازه بدانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

    Contents

    نورپردازی مغازه چیست؟

     

     

    نورپردازی مغازه چیست؟

    همان‌طور که قبلاً صحبت کردیم بازسازی مغازه می‌تواند در فروش و افزایش مشتری شما تأثیر زیادی را بگذارد. اما بازسازی مغازه به چند بخش تقسیم می‌شود. در مقاله قبلی درباره یک‌سری موضوعات برای بازسازی مغازه صحبت کردیم و گفتیم که در بازسازی چه مکان‌هایی را باید در اولویت قرارداد و آنها را تغییر داد.

     

     

    46

     

     

    اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای خود کسب‌وکار سنتی دارید و مغازه شما بسیار قدیمی است باید به فکر بازسازی باشید. در مقاله قبلی همان‌طور که گفته شد درباره بازسازی دکور مغازه صحبت کردیم که یکی از بازسازی‌های مهم و بخشی کلیدی در بازسازی مغازه است. چرا که اگر بازسازی دکور مغازه به‌درستی انجام نشود بقیه موارد مانند نورپردازی مغازه نحوه چیدمان مغازه و… به‌خوبی انجام نمی‌شود. پس این نکات را در نظر داشته باشید و درباره آن اطلاعاتی را به دست بیاورید.

     

    نکات مهم نورپردازی مغازه

     

    نکات مهم نورپردازی مغازه

    طبیعی بودن نورپردازی مغازه

    یکی از نکاتی که باید در نورپردازی مغازه رعایت کرد این است که نباید به‌هیچ‌عنوان نور را طوری قرار دهید که چشمان مشتری را اذیت کند. برای مثال بسیار دیده شده است که بسیاری از مغازه‌داران نور مغازه خود را طوری قرار می‌دهند که مشتری هنگام واردشدن چشمانش اذیت می‌شود و یا در اتاق‌های پرو نور به شکلی است که بسیاری از مشتریان به‌خاطر همین مورد مغازه موردنظر را ترک می‌کنند.

    نور مغازه فروشگاه باید طوری قرار داده باشد که به‌صورت نور طبیعی باشد و باید بر اساس متراژ مغازه در هر قسمت و در جای مناسب نور مناسبی را قرار دهید. این کار باعث آرامش مشتریان هم می‌شود و وقتی که مشتری ببیند نورپردازی مغازه شما به‌درستی انجام شده به شما اعتماد بیشتری می‌کند.

     

     

    44

    در مغازه خود چه می‌فروشید؟

    در کل نه‌تنها نورپردازی مغازه بلکه نحوه چیدمان، بازسازی مغازه و… بسیار در فروش محصولات مغازه شما تأثیرگذار است. البته شاید برایتان جالب باشد بدانید که نورپردازی‌هایی که برای مغازه‌ها انجام می‌شود در هر مغازه متفاوت است.

    برای مثال نورپردازی مغازه موبایل با مغازه پوشاک بسیار متفاوت خواهد بود و یا نورپردازی مغازه سوپرمارکت با نورپردازی شیرینی‌فروشی بسیار متفاوت خواهد بود. پس به این نوع هم باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید یک نورپردازی خوب برای مغازه خود داشته باشید.

     

     

    تأکید بر هویت برند با نورپردازی!

    نورپردازی باید با هویت برند مغازه سازگاری داشته باشد. این به معنای استفاده از رنگ‌ها، نوع نور و الگوهای نورپردازی مناسب است. هم چنین با کم‌وزیاد کردن نور در قسمت‌های مختلف مغازه، تأکید خود را بر محصولات خاص بیان کنید.

     

     

    انواع نورپردازی مغازه

     

    انواع نورپردازی

    نورپردازی عمومی

    یکی از انواع نورپردازی‌ها نورپردازی عمومی است. در نورپردازی عمومی شامل روشنایی کل مغازه و چراغ‌هایی که در داخل مغازه وجود دارد است. این نورپردازی‌های عمومی بسیار در وهله اول برای مشتریان مهم است. چرا که وقتی مشتری وارد مغازه می‌شود اگر با فضای خسته‌کننده و بی‌حالی روبه‌رو شود سریعاً مغازه شما را ترک خواهد کرد. نورپردازی عمومی باید بر اساس یک‌سری از معیارها صورت بگیرد تا جلوه خسته‌کننده‌ای برای مشتری نداشته باشد.

     

     

    نورپردازی ویترین

    یک راه دیگر نورپردازی هم وجود دارد به نام نورپردازی ویترین است. در این نورپردازی ویترین‌های مغازه شما نورپردازی می‌شود و اگر بتوانید به‌خوبی را برای نورپردازی عمومی خود انتخاب کنید نتیجه خیلی خوبی را خواهید گرفت. برای مثال شما تصور کنید وقتی شخصی به پشت ویترین مغازه شما می‌آید و موبایل‌های مغازه را نگاه می‌کند اگر نورپردازی قشنگی داشته باشید درصد اینکه مشتری از شما خرید کند بسیار زیاد است. چون در واقع شما با آن نورپردازی حس خوبی را به مشتری انتقال دادید و مشتری هم برای اینکه این حس را از دست ندهد قطعاً از مغازه شما خرید خواهد کرد.

     

     

    33

     

     

    نورپردازی اقتصادی و کاهش هزینه‌ها

    با استفاده از یک سری روش‌ها و تکنولوژی‌ها می‌توان مصرف انرژی و هزینه‌های نورپردازی را کاهش داد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

    • استفاده از لامپ‌های LED : لامپ‌های LED کم‌مصرف هستند و به‌مراتب کمتر از لامپ‌های فلورسنت و هالوژن انرژی مصرف می‌کنند.
    • استفاده از سنسور حرکت: استفاده از سنسور حرکت، به معنای روشنایی خودکار در صورت حضور افراد در مغازه است. اگر کسی در مغازه نباشد این لامپ‌ها به طور خودکار خاموش می‌شوند و مصرف برق کاهش می‌یابد.
    • استفاده از تایمر: استفاده از تایمر، به معنای برنامه‌ریزی روشنایی در زمان‌های مشخص است. این روش می‌تواند به کاهش مصرف انرژی در ساعات کم‌تر کاری کمک کند.
    • استفاده از رنگ‌های تیره: استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوارها و سقف‌ها، نیاز به نورپردازی را کمتر می‌کند.
    • استفاده از پرده‌های سایه‌بان: استفاده از پرده‌های سایه‌بان، به معنای کاهش نیاز به نورپردازی در برخی نقاط مغازه است.
    • استفاده از نورپردازی محلی: استفاده از نورپردازی محلی، به معنای استفاده از نور فقط در نقاطی است که نیاز به نور بیشتری دارند. این روش می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نورپردازی کمک کند. هم چنین برای تأکید بر فضاهای مهم فروشگاه شما روشی عالی است.
    • استفاده از نورپردازی طبیعی: استفاده از نورپردازی طبیعی، به معنای استفاده از نور خورشید در مغازه است. این روش می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نورپردازی کمک کند.

    استفاده از این روش‌های نورپردازی اقتصادی، همچنین می‌تواند به کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست نیز کمک کند.

     

     

    اشتباهات رایج در نورپردازی فروشگاه

    چندین اشتباه رایج وجود دارد که هنگام طراحی نورپردازی فروشگاه باید از آنها اجتناب کرد، از جمله:

    • نداشتن نور کافی: نور کم و ضعیف می‌تواند دیدن کالا را برای مشتریان دشوار کند و آنها را از خرید باز دارد.
    • رندر رنگی ضعیف: رندر رنگی ضعیف می‌تواند باعث شود که کالاها جذابیت کمتری داشته باشند و در نظر مشتریان کمتر مطلوب به نظر برسند. مهم است که نورپردازی را انتخاب کنید که به طور دقیق رنگ محصولات فروخته شده را نشان دهد.
    • نورپردازی ناسازگار: نورپردازی ناهماهنگ در سراسر فروشگاه می‌تواند فضایی غیرحرفه‌ای ایجاد کند. مهم است که اطمینان حاصل شود که نورپردازی در سراسر فروشگاه یکنواخت و ثابت است.
    • تابش خیره‌کننده: تابش خیره‌کننده می‌تواند برای مشتریان ناراحت‌کننده باشد و ممکن است دیدن کالا را برای آنها دشوار کند. مهم است که از قراردادن چراغ‌ها به‌گونه‌ای که تابش خیره‌کننده ایجاد می‌کند خودداری کنید.
    • نور بیش از حد: نور زیاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و ممکن است مشتریان را ناراحت کند. ایجاد تعادل بین نور کافی برای نمایش کالا و نداشتن نور زیاد بسیار مهم است.
    • نادیده‌گرفتن چیدمان فروشگاه: نورپردازی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مکمل چیدمان و معماری فروشگاه باشد. مهم است که طراحی فروشگاه را در نظر بگیرید و از نورپردازی برای افزایش ویژگی‌های آن استفاده کنید.
    • عدم درنظرگرفتن بهره‌وری انرژی: روشنایی کم‌مصرف می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند و ممکن است برای محیط‌زیست بهتر باشد. مهم است که هنگام طراحی روشنایی فروشگاه، کارایی انرژی را در نظر بگیرید.

    در آخر هم یک جمع‌بندی برای مقاله نورپردازی مغازه خواهیم داشت.

     

     

    جمع‌بندی

    قبلاً زیاد درباره بازسازی مغازه، نحوه چیدمان مغازه، بازسازی دکور مغازه و یک‌سری از موضوعات دیگر صحبت کردیم و در هرکدام نکاتی را به شما عزیزان گفتیم. اما در این مقاله یک‌سری نکات درباره نورپردازی مغازه گفتیم و توضیحاتی را به شما عزیزان دادیم.

    تنها توجهی که باید در این باره انجام دهید این است که این نکات گفته شده را تماماً به اجرا در بیاورید تا نتایج دلخواهتان را بتوانید از آن بگیرید. اگر شما این اطلاعات را بدانید و آن را اجرا نکنید در فروش و افزایش مشتری هیچ تأثیری نمی‌گذارد. البته این نکته را فراموش نکنید که با سپردن نورپردازی فروشگاه خود به افراد متخصص، می توانید فضایی حرفه‌ای و عالی برای کسب‌و‌کار خود به وجود آورید. پس به نکاتی که گفته شد دقت کافی را داشته باشید و اگر این مقاله برای شما مفید و جامع بود آن را با بقیه هم به اشتراک بگذارید.

     

     

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی دکورساز

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    ۱۸ نظر

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس