گروه معماری دکورساز مجری بازسازی و نوسازی خانه، ویلا ، آپارتمان، مغازه و منزل

|

شرکت بازرگانی شیمی آذین، تولیدکننده و پخش‌کننده عمده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس

نکات مهم برای بازسازی آپارتمان که باید به آن دقت کنید!

نکات مهم برای بازسازی آپارتمان که باید به آن دقت کنید!
  • توجه به نکات مهم برای بازسازی آپارتمان ازجمله موارد تاثیرگذار در بازسازی مناسب یک مکان و یک معماری است. همانگونه که میدانید بازسازی آپارتمان با اهداف گوناگونی صورت میگیرد. ممکن است شما سال‌های زیادی را در یک ساختمان گذرانده باشید و حالا در این خانه با مشکلات جدیدی روبه‌رو شده باشید. مشکلاتی نظیر نم‌کشیدن دیوارها، خرابی تأسیسات برق و آب و گاز و یا مشکلات این چنینی که پیش‌ازاین وجود نداشتند. دلیل بیشتر این مشکلات کهولت ساختمان است. جدا از منشکلات بیان شده شاید منزل شما هیچگونه مشکلی ندارد و فقط مایلید آپارتمان خود را کمی مدرن و شیک کنید یا آپارتمان خود را مستحکم، مقاوم و ایرادات و عیبهای آن را بگیرد.

    از همین رو لازم است برای بازسازی یک بنا نظیر منزل خود با کارشناسان و متخصصین این حوزه مشورت بگیرد. با در دکورساز باسابقه درخشان در حوزه بازسازی منزل، مغازه و… قصد داریم شما همراهان عزیز را با نکات مهم برای بازسازی آپارتمان آشنا کنیم.

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

    Contents

    چند نکته مهم برای بازسازی آپارتمان

      1. اگر بدون برنامه‌ریزی پیش بروید پروژهٔ بازسازی آپارتمان شما یا با شکست و نارضایتی روبه‌رو خواهد بود  یا بیش از زمانی که به آن اختصاص داده‌اید طول خواهد کشید. طول‌کشیدن فرایند بازسازی اصلاً برای شما خوب نیست. جدا از آنکه بر اعصاب و روان شما تأثیر منفی خواهد گذاشت، ممکن است سبب متضرر شدن شما شود.
      2. چنانچه کار خود را به یک آدم و یا تیم غیرقابل‌اعتماد بسپارید خودتان را در دردسر بزرگی انداخته‌اید و برای جبران آن باید زمان و دارایی خود را صرف کنید. گرچه باز هم نمی‌توانم به شما اطمینان دهم که حتماً جبران می‌شود.
      3. هر چه از مواد بهتر و باکیفیت‌تری استفاده کنید، همان قدر دیرتر به تعمیرات دوباره نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین اگر قصد فروش خانه را داشته باشید، خانه‌تان به قیمت بالاتری فروش خواهد رفت. اگر از متریالی باکیفیت ضعیف استفاده کنید مجبور به هزینهٔ دوباره خواهید شد.
      4. ارتباطتان را با تیم دکورساز در حین انجام پروژه بازسازی منزل، کم نکنید و سعی کنید خودتان را در جریان همهٔ امور قرار دهید.

     

    2 1

    بازسازی ساختمان به ۲ صورت اجرا می‌شود:

    بازسازی جزئی:

    در بازسازی جزئی افراد به‌جای بازسازی کل سازه، بر بازسازی یا تعمیر تنها بخش خاصی از سازه تمرکز دارد.به‌عنوان‌مثال، اگر خانه‌ای به دلیل طوفان بخش خاصی از سقف آن آسیب‌دیده باشد، بازسازی جزئی فقط به بازسازی بخش آسیب‌دیده می‌پردازد، نه بازسازی کل پشت‌بام.

    در این نوع بازسازی امکان به‌روز یا مدرن کردن بخش خاصی از یک سازه بدون نیاز به بازسازی کل ساختمان وجود دارد. برای مثال، اگر شرکتی بخواهد لابی خود را مدرن کند، در بازسازی جزئی تنها  لابی دستخوش تغییرات می‌شود.به‌طورکلی، بازسازی جزئی می‌تواند یک راه‌حل مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای بازسازی یا به‌روزرسانی یک سازه بدون نیاز به بازسازی کل ساختمان باشد.

    درصورتی‌که اگر عمر ساختمان شما تا ۱۵ سال است، بازسازی جزئی مناسب است مثل تعویض کاغذدیواری‌ها و رنگ‌آمیزی خانه، تعویض یا تعمیر کابینت آشپزخانه، انجام سقف کاذب و در صورت نیاز تغییراتی در کف خانه مثل پارکت یا لمینت است.

    11 1

     

    بازسازی کلی:

    بازسازی کلی شامل تخریب و بازسازی کامل یک ساختمان می‌شود. معمولاً زمانی انجام می‌شود که یک سازه آسیب جدی دیده باشد یا در وضعیتی باشد که تعمیر را غیرممکن یا ناکارآمد می‌کند.بازسازی کامل ممکن است در مواردی مانند مرمت بناهای تاریخی، نوسازی ساختمان‌های قدیمی یا ساخت یک سازه جدید به کار برود.کل فرایند بازسازی کلی عبارت است از: تخریب کامل سازه موجود و به دنبال آن ساخت یک سازه جدید با استفاده از مصالح مدرن و تکنیک‌های ساخت‌وساز پیشرفته.بازسازی کامل می‌تواند یک پروژه گران‌قیمت و پیچیده باشد که نیاز به همکاری متخصصانی مانند متخصصان دکورساز دارد.

    اگر عمر ساختمان شما  از ۱۵ سال بیشتر است می‌بایست علاوه بر بازسازی جزئی که در بالا گفته شد بازسازی کلی نیز انجام داد. مواردی مانند تعویض تأسیسات و لوله‌کشی خانه، تعویض کابل و سیم‌کشی ساختمان و ایجاد نورپردازی مناسب، تعویض یا تعمیر سیستم گرمایش و سرمایش، تعویض درب و پنجره، بازسازی سرویس بهداشتی و حمام و… یکی از نکات مهم بازسازی آپارتمان در بازسازی کلی آن است.

    هنگامی که عمر آپارتمانتان بالا رفته و قدیمی شده ترکیب نوسازی و بازسازی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آپارتمان خود بازسازی آپارتمان قدیمی را بخوانید.

    17

     

    مراحل بازسازی یک آپارتمان

    دیوارهای آپارتمان:

    • در مرحله اول ابتدا دیوارهای قدیمی را بازسازی کنید. البته نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کنید این است که  نباید دیوارهای حمال ساختمان آسیب وارد شود. چراکه وزن آپارتمان بر روی دیوارهای حمال است. درصورت آسیب به این دیوارها ساختمان تخریب می‌شود.
    • درصورتی‌که خانه شما نمدار است اول باید دیوار نم‌دار شناسایی شود و بعد گچ دیوارهای نمدار را تراشیده تا به آجر برسد. شما باید همین کار را بادقت بالایی برای دیوارهای خراب و آسیب‌دیده نیز انجام دهید. در برخی موارد لازم است از موارد ضد آب به‌منظور جلوگیری از نشت دوباره آب نیز استفاده شود.
    • اگر به دنبال ظاهری مدرن‌تر برای دیوارهای خود هستید، می‌توانید از پانل‌های دیواری تزئینی استفاده کنید.
    • از نظر بهره‌وری انرژی، نصب عایق حرارتی نظیر فایبرگلاس، پشم معدنی، فوم و سلولز.در دیوارها می‌تواند راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌های انرژی ساختمان در مدت‌زمان طولانی باشد.

     

    8

    بازسازی سرویس بهداشتی و حمام:

    یکی از نکات مهم بازسازی آپارتمان، بازسازی سرویس بهداشتی است. در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به دلیل استفاده از مواد و لوازمی چون سرامیک، وان، توالت، لوله‌کشی و… هزینه بسیاری متحمل افراد می‌شود. از همین رو افراد می‌بایست بر اساس توانایی مالی خود اقدام به بازسازی این مکان کنند.

    سرویس بهداشتی و حمام جزو بازسازی خیس به‌حساب می‌آید. به همین دلیل ممکن است دیوارها نم زیادی به خود بگیرد و در مدت طولانی‌تر به دیوار مجاور نیز سرایت کند. از همین رو پیشنهاد می‌شود دیوار و کف این مکان‌ها را عایق‌کاری کنید. همچنین

    در انتخاب مصالح توصیه می‌شود موادی نظیر کاشی‌های سرامیکی یا چینی برای کف و دیوارها را انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشند.

     

    25

    بازسازی سقف و ستون:

    بازسازی سقف یکی از نکات مهم بازسازی آپارتمان است.

    سقف‌ها و ستون‌ها از مراحل ظریف و حساس بازسازی آپارتمان محسوب می‌شوند. شما  باید در زمان بازسازی این بخش از خانه باظرافت کار انجام دهید تا مقاوم‌سازی به‌خوبی شکل گیرد. به یاد داشته باشید سقف‌ها در قسمت‌هایی که دچار آسیب‌هایی مانند ترک و ریختگی گچ شده نیاز به ترمیم دارد.

    درصورتی‌که آخرین طبقه آپارتمان هستید به عایق‌کاری پشت‌بام به کمک ایزوگام نیاز دارید. همچنین باید به مقدار عایق‌بندی پشت‌بام توجه کنید. عایق‌بندی باید به طور درست و مناسب صورت گیرد تا در فصل‌های گرم و سرد دچار دردسر نشوید.

     

    پنجره‌های آپارتمان:

    پیشنهاد می‌کنیم پنجره‌های دوجداره به‌منظور جلوگیری از  هدررفتن اتلاف انرژی استفاده کنید. استفاده از این نوع پنجره باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی و سروصدای بیرون می‌شود.

     

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

     

    بازسازی بالکن:

    بازسازی بالکن برای ما می‌تواند لحظات زیبا و دلپذیری را ایجاد کند. بهتر است که همهٔ بالکن‌ها بعد از گذشت زمان بازسازی شوند. چراکه این بازسازی باعث افزایش استحکام فضای بالکن و زیبایی بیشتر آن می‌گردد.

    نکته مهمی که باید به آن توجه کنید مصالح مورداستفاده در بالکن است. شما می‌بایست باتوجه‌به آب‌وهوای منطقهٔ ساختمانی که زندگی می‌کنید مصالح انتخاب کنید تا عمر بازسازی بالکن افزایش پیدا کند.

     

     

    بازسازی بالکن

     

    چه فصلی مناسب بازسازی آپارتمان است؟

    بهتر است در فصل‌های گرم سال بازسازی انجام شود. چراکه دمای محیط مناسب است و همین‌طور باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش مدت‌زمان بازسازی می‌شود.

    برای بازسازی خانه می‌توانید با کارشناسان دکورساز در تماس باشید.

    جمع‌بندی:

    ما در این مطلب در خصوص نکات مهم برای بازسازی آپارتمان و مکان‌های مهم در بازسازی اشاره کردیم.

    درصورتی‌که می‌خواهید آپارتمان خود را بازسازی کنید می‌بایست در خصوص نوع بازسازی، شناخت مصالح، گرد هم آوردن کارشناسان و متخصصان اطلاعات کافی داشته باشید. این کار از خودتان برنخواهد آمد؛ زیرا که نیازمند تجربه و علم تخصصی می‌باشد. از همین رو می‌توانید برای رعایت تمام نکات بازسازی آپارتمان خود را به تیم دکورساز به بسپارید. شما می‌توانید که برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات کامل از نکات مهم برای بازسازی آپارتمان با تماس کلیک کنید.

     

    نمونه کارهای مجموعه دکورساز

    110

    112

    95

    96

    مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    ۲۱ نظر

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    20% تخفیف برای اولی ها

    برای مشاوره رایگان کافیست شماره خود را بنویسید
    ارسال شماره
    دکور ساز یعنی زندگی جدید
    close-link
    تماس مستقیم با کارشناس